وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که شرایط برای اجرای قرارداد چند میلیارد دلاری با هدف ارسال تسلیحات نظامی به لبنان اکنون رضایت بخش است.

شرایط برای ارسال تسلیحات نظامی به لبنان رضایت بخش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  رویترز، ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه در  سخنانی در بیروت تاکید کرد: پس از تشکیل دولت جدید لبنان، شرایط برای ارسال تسلیحات نظامی به ارتش لبنان اکنون رضایت بخش است و می توان قرارداد چند میلیارد دلاری در زمینه ارسال تسلیحات را اجرا کرد.

آیرو پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر لبنان تصریح کرد: اکنون این مساله مهمتر از هر زمان دیگری است که مقامهای جدید لبنان مذاکره با عربستان سعودی و ایران را ادامه دهند تا از این مساله مطمئن شوند که لبنان درگیر جنگ سوریه نخواهد شد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: شرایط رضایت بخش است. پس از تشکیل دولت جدید، خورشید بار دیگر در لبنان می درخشد.

عربستان سعودی در ماه فوریه ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات لبنان، برنامه کمک مالی 3 میلیارد دلاری برای ارسال تجهیزات نظامی فرانسه به ارتش لبنان را به حالت تعلیق درآورد.

تجهیزات نظامی فرانسه که قرار است که با تامین مالی عربستان به ارتش لبنان عرضه شود، با هدف کمک به بیروت در مقابله با گروه های تروریستی خواهد بود.

آیرو اظهار داشت: به زودی با میشل عون به عربستان سعودی سفر خواهیم کرد تا درباره این قرارداد نظامی و روابط گسترده تر رایزنی کنیم.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: همه اقدامات لازم باید انجام شود تا لبنان از جنگ سوریه دور بماند. ما می خواهیم لبنان به مذاکره و گفتگو با همه همسایگان منطقه ای از جمله عربستان و ایران ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.