فرستاده ویژه سازمان ملل متحد با اشاره به خروج ۳۵ هزار تن از مناطق شرقی حلب، بر ضرورت برقراری آتش‌بس در سرتاسر این کشور تأکید کرد.

سازمان ملل بر ضرورت آتش‌بس فراگیر در سوریه تأکید کرد/ استقرار ۳۱ ناظر بین‌المللی در حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «رویترز»، «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به  سوریه، روز پنحشنبه اظهار داشت، آتش‌بس در سراسر سوریه به‌‌منظور جلوگیری از درگیری‌های خونین، ضروری است.

دی‌میستورا تصریح کرد، طبق آمار سازمان بین‌المللی، دست‌کم 35 هزار غیرنظامی و شورشی، طی یک هفته اخیر از شرق حلب خارج و بسیاری از این افراد به ادلب منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر، «ینس لارکی» سخنگوی دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور بشردوستانه، روز گذشته به خبرگزاری فرانسه، اعلام کردند، ده‌ها ناظر بین‌المللی و محلی در شرق حلب مستقر شده‌اند تا بر مرحله نهایی عملیات تخلیه معارضان و غیرنظامیان در این شهر نظارت کنند.

لارکی گفت: «31 ناظر بین‌المللی و محلی در حال حاضر در ورودی شهرک الراموسه مستقر شده‌اند.»

شورای امنیت سازمان ملل، نوزدهم دسامبر جاری، با اجماع آراء قطعنامه‌ای تصویب کرد که بر استقرار سریع‌تر ناظران بین‌المللی در شرق حلب به‌منظور نظارت بر عملیات خروج و ارزیابی اوضاع غیرنظامیان، تصریح می‌کند.

این در حالی است که فرماندهی کل ارتش سوریه، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوباره کنترل شرق شهر حلب را به دست گرفته و «امنیت و ثبات» به این شهر بازگشته است.

در این بیانیه آمده که شهر از «تروریست‌ها پاک‌سازی» شده است.

حلب به مدت چهار سال به دو منطقه تحت کنترل نیروهای دولتی در غرب و منطقه تحت کنترل شورشیان در شرق تقسیم شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.