قم- به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم نقاره زنی خادمان کریمه اهل بیت(س) در حرم آن حضرت برگزار شد و صبح جمعه جمع کثیری از مردم قم به استقبال کاروان نمادین حضرت شتافتند و با پخش گل و شیرینی این مناسبت فرخنده را گرامی داشتند

مردم قم به استقبال کاروان نمادین حضرت معصومه شتافتند/نقاره ها در فضای حرم طنین انداز شدند

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرا رسیدن سالروز  ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم شامگاه پنجشنبه، آیین نقاره زنی با حضور خادمان کریمه اهل بیت(س) در حرم آن حضرت با حضور اقشار مختلف و ولایت مدار شهر قم برگزار شد.

همچنین مردم قم صبح روز جمعه با حضوری پر شور و همراه با شعف و شادمانی این مناسبت فرخنده را جشن گرفتند و به استقبال کاروان نمادین کریمه اهل بیت(س) شتافتند.

این کاروان نمادین صبح جمعه از میدان معصومیه در خیابان امامزاده ابراهیم (ع) حرکت خود را شروع  و پس از طی مسیر با همراهی دوستداران اهل بیت(ع)  وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شد.

دوستداران اهل بیت(ع) با در دست داشتن شاخه های گل و پرچم های سبز، سفید و قرمز که بر روی این پرچم ها جمله«یا فاطمه اشفعی الی فی الجنهˈ» نوشته شده بود به استقبال کاروان نمادین حضرت معصومه(س) رفته و این کاروان را تا حرم آن حضرت همراهی کردند.

مردم شهر«ساوه» نیز که قبل از مردم قم  میزبان آن حضرت (س) بودند هر ساله در قالب دسته ها و هیات هایی در قم حضور می یابند و به همراه مردم شهر قم و زائران آن حضرت (س) ، به استقبال کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه (س) می روند

درطول مسیر نیز شهروندان قمی و کسبه قم با پخش شیرینی و شکلات ،این روز فرخنده را به یکدیگر تبریک و شادباش می گفتند و مداحان اهل بیت (س) اشعاری به مناسبت این روز و در وصف بانوی کریمه اهل بیت (س) قرائت می کردند.

کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه (س) امروز از سوی مردم قم گلباران شد و در پایان این مراسم زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور در حرم مطهر  با نوای عاشقانه و مداحان اهل بیت (ع) از جمله حاج احمد واعظی و سیدمهدی میرداماد همراه شدند و  بعد از قرائت زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س) ، مرقد مطهر آن حضرت گلباران شد.

گفتنی است حضرت فاطمه معصومه (س) دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) در سال ۲۰۱ هجری قمری یک سال بعد از هجرت امام رضا (ع) برای زیارت برادر از مدینه به سمت خراسان حرکت کردند.

ایشان در هر شهری مورد استقبال مردم قرار می گرفتند و هنگامی که به شهر ساوه رسیدند، سخت بیمار شدند و از همراهان خود خواستند تا ایشان را به شهر قم ببرند و بدین صورت در روز ۲۳ ربیع الاول سال ۲۰۱ هجری قمری در میان استقبال پرشور مردم قم وارد این شهر شدند

هنگام ورود ایشان «موسی بن خزرج» از بزرگان قم و خاندان«اشعری» زمام ناقه آن حضرت (س) را به دوش می کشید و عده زیادی از مردم پیاده و سواره گرداگرد کجاوه حضرت معصومه (س) در حرکت بودند.

آن بانوی کریمه (س) به مدت ١٧ روز در این شهر زندگی کردند و در این مدت مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.