تبریز-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ائتلاف‌های صوری ۶۴ کشور مدعی نبرد علیه داعش، پوچ و بی ریشه است و تروریسم جهانی در حلب با مدیریت سرویس‌های جاسوسی غربی_عربی عمل می کند.

ادعای مبارزه با تروریسم جهانی پوچ و بی ریشه است

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه مسئله آزادی حلب یک دستاورد فوق العاده و اعجازآمیز است، گفت: این آزادی با استقامت نیروهای متعهد به اسلام به وقوع پیوست و نشان داد که ائتلاف‌های صوری ۶۴ کشور مدعی نبرد علیه داعش، پوچ و بی ریشه بوده است و تروریسم جهانی در حلب با مدیریت سرویس‌های جاسوسی غربی_عربی عمل می کننند.

وی افزود: این سراب خیالی تروریست‌های غربی کشف شده و در حلب از بین رفت و دستاورد دیگر این پیروزی، مردمی سازی نبرد علیه تروریست‌ها است و به مردم سوریه و حلب مزه حاکمیت دولتی را چشاندند تا کشور را از لوث این مزدوران تروریست پاک کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه کشورهای غربی و مرتجعین عرب از این پیروزی ناراحت هستند، گفت: برخی خبرگزاری‌های خارجی، آمریکا را به یک رژیم بی‌خاصیت و نظاره‌گر در سوریه تشبیه می‌کنند و ان‌شاءالله به زودی تاریخ مصرف استعمار و قلدری آمریکا نه تنها در سوریه، بلکه در عراق، یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌ها در ترکیه نیز تهمت‌های ناصواب و خلاف واقعی بر علیه مقاومت اسلامی منتشر کرده‌اند و در هفته گذشته دیدیم که سفیر روسیه در ترکیه به وسیله یکی از اعضای گارد حفاظت رئیس جمهور ترکیه کشته می‌شود و به عقیده برخی از ناظران سیاسی این ترور به دست آمریکا و پس از فتح حلب انجام شده است.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به زمینه‌های ایجاد اختلاف و از بین رفتن وحدت در جامعه گفت: فقر، جهل و ظلم از جمله موارد اختلافی است که فقر سبب از بین رفتن تعادل مالی، جهل سبب ایجاد خصومت و ظلم عامل قوی برای ایجاد اختلاف میان طبقه ستمدیده و ستمگر است.

وی افزود: اگر در جامعه ثروت‌های کلان در دست افراد معدود بوده و دیگران در فقر باشند، این مسئله مخالف وحدت اجتماعی بوده و اختلاف طبقاتی شدید در اسلام مذموم است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه دولت‌های اسلامی باید عامل فقر  مردم را از بین برده و اقتصاد را سر و سامان دهند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به این دلیل در سال‌های اخیر بر اهمیت مسئله اقتصاد تاکید دارند تا رکود و بیکاری از بین برود و مردم دارای اشتغال و درآمد شوند.

وی ادامه داد: کسب درآمد و مالکیت از راه حلال و خرج در راه حلال مشروع است و آنچه که اسلام با آن مخالف است، تکاثر و ثروت اندوزی است که باعث ایجاد اختلاف طبقاتی و از بین رفتن وحدت اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به دیدار شرکت کنندگان کنفرانس هفته وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: معظم له در بیانات ارزشمندی و حکیمانه‌ای تذکر دادند که نیاز ضروری جهان اسلام به وحدت و همبستگی و دوری از تفرقه میان اهل تشیع و اهل تسنن است و این جمله را اضافه کردند که شیعه انگلیسی و سنی آمریکا دو لبه قیچی و مخالف وحدت هستند.

وی افزود: بیداری مسلمانان اسباب سربلندی و موفقیت را برای تمامی مسلمانان فراهم کرده و تحصن ۶ ماهه مردم بحرین در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین برای جلوگیری از تعرض رژیم خلیفه به ایشان، نمونه این بیداری است و بر اثر این بیداری و مقاومت مردم، آمریکا و ایادی آن مستأصل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.