ایلام-امام جمعه ایلام با بیان اینکه حقوق اندک و سوء استفاده های نجومی بگیران با حقوق شهروندی همخوانی ندارد بیان کرد: ضروری‌ترین حقوق شهروندی ایجاد اشتغال، فراهم کردن مسکن و ازدواج جوانان است.

حقوق شهروندی شعاری بیش نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مهم‌ترین و ضروری‌ترین حقوق شهروندی ایجاد اشتغال، فراهم کردن مسکن و ازدواج جوانان و برخورد انقلابی با حقوق‌بگیران نجومی برخی از مدیران دولتی است.

 وی اضافه کرد: ملت ایران در حالی که شاهد بی‌عدالتی و رانت‌خواری و غارت بیت‌المال توسط نورچشمی‌های وابسته به دولت و عدم برخورد قاطع با آن‌ها و همچنین گرانی کالاهای اساسی، رکود عمیق و تعطیلی ۶۰ درصد از صنایع داخلی و روند صعودی قیمت ارز هستند که عده‌ای، دم از حقوق شهروندی می‌زنند که یک شعار بیش نیست، آقایان درحالی از حقوق شهروندی سخن می‌گویند که مردم از بیکاری رنج می‌برند و آمار نشان می‌دهد میزان بیکاری در دولت یازدهم نسبت به دولت‌های گذاشته افزایش داشته و در اشتغال جوانان نیز روند نزولی را طی می‌کند.

لطفی تصریح کرد: شهروندانی که نیازمند حقوق بسیار اندک و حتی زیر یک میلیون تومان هستند با حقوق بگیران نجومی در دولت فعلی چه توجیهی دارد وقتی که یک نفر با سه فقره چک بانکی از صندوق فرهنگیان که از حقوق‌ ناچیز معلمین ۸۰۰ میلیارد تومان وام گرفته است سخن گفتن از حقوق شهروندی تعجب‌آور و بهت‌انگیز است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین واژه‌های کلیدی و سیاست‌های راهبردی و کلانی است که توسط رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در کشور به عنوان نقشه راه مسئولان اجرایی عنوان شد.

وی ادامه داد: پس از انتخابات خرداد ماه ۱۳۹۲ و پس از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه همان سال که مردم و رهبری معظم منتظر اقدامات دولت در تحقق تحولات اقتصادی چشمگیری بودند، نخستین موضوعی که معظم له فرمودند در رابطه با اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه تحقق حماسه اقتصادی از سوی رهبر حکیم انقلاب بود و در مقدمه این سند بسیار مهم به آن اشاره شده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: معظم له فرمودند لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف زمینه و فرصت مناسب برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند.

لطفی تصریح کرد: به‌کارگیری مفهوم جهاد مقدس برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مردم و همه فعالان اقتصادی از جمله دولت ادامه همان روشنگری است که فروردین سال ۸۹ در عسلویه توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شد معظم له در آن سخنرانی تاریخی کار و همت مضاعف را با جهاد تشریح کردند، کار و همت مضاعف را در همه جا می‌توان انجام داد اما واژه جهاد همواره در زمان وجود دشمن است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جهاد اقتصادی یعنی مبارزه با دشمن، جهاد اقتصادی در مقابل جنگ اقتصادی است آن هم جنگی که دشمنان ناجوانمردانه به ملت ایران تحمیل کرده‌اند، اقتصاد مقاومتی با مفاد مفهوم جهاد مقدس در مقابل دشمنانی انجام می‌شود که آرزویی جز نابودی اسلام و انقلاب اسلامی ندارند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به یوم‌الله ۹ دی نیز گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق ملت بزرگ ایران با ولایت و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی اوج ولایت‌مداری و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است واقعیت این است که الگو و بنیاد بسیاری از حرکت‌های انقلابی و ظلم ستیز ملت در دوران رژیم ستم‌شاهی ماه محرم و بی‌شک در همین ماه عظیم بود که نقطه عطف شکل‌گیری حکومت اسلامی به رهبری امام راحل آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.