سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: ملت ایران در حماسه ۹ دی ثابت کرد همواره پشتیبان ولایت فقیه و ارزش‌های دین بوده و برای حفظ دستاوردهای انقلاب حاضر به تحمل هر نوع سختی است.

احساس مسئولیت مهمترین شاخصه حماسه ۹ دی بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در اولین نماز جمعه درکسوت امام جمعه سبزوار افزود: حماسه ۹ دی یک راهپیمایی با مفاهیم و معانی خاص  است که از روی آگاهی و شعور سیاسی مردم شکل گرفت.

وی از احساس مسئولیت بعنوان مهمترین شاخصه حماسه ۹ دی یاد کرد و ادامه داد: مردم در این زمان احساس کردند که نظام و کشور متعلق به خودشان است، لذا ملت ایران برای این نظام هزینه‌های هنگفتی پرداخته‌اند.

خطیب جمعه سبزوار هتک حرمت دشمن به اعتقادات دینی مسلمانان به خصوص فرهنگ عاشورا و قیام سید الشهدا(ع) مسلمانان را موجب خشمگین شدن ملت غیور ایران دانست و اظهار داشت :  این باعث بشد تا حماسه ۹ دی شکل گیرد .

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه حماسه ۹ دی نماد بصیرت و پیروی از ولایت فقیه بود که توطئه های دامنه دار غرب علیه انقلاب اسلامی را نقش برآب کرد یادآورشد : ملت آگاه و هوشیار ایران هر زمان خطری از جانب دشمنان احساس کرده‌اند در صحنه‌ها حضور یافته و به مدیریت آن خطر پرداخته‌اند.

 حجت الاسلام والمسلمین مقیسه با تاکید بر اینکه مردم ایران اطاعت از ولایت فقیه را برخود واجب می‌دانند خاطر نشان کرد : حماسه ۹ دی مربوط به گروه، جناح و حزب خاصی نبود بلکه یک اقدام هوشمندانه و با بصیرت بود که به صورت مردمی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در سبزوار خروش میلیونی ملت ایران در ۹ دی ‌را خط بطلانی بر توطئه فتنه‌ گران  دانست که وحدت و اتحاد ملت ایران را نشانه گرفته بودند.

امام جمعه سبزوار در عین حال گفت : دشمن در صدد بود بین صفوف مسئولان و مردم ایران اختلاف و عدوات ایجاد کند، اما مردم با بصیرت و هوشیار ایران نقشه دشمن را خنثی کردند.

وی  با تسلیت درگذشت امام جمعه فقید شهرستان سبزوار گفت: حجت الاسلام حاج شیخ غلامحسین ابراهیمی شخصیتی زاهد ، متقی،  پرهیزکار و عالمی برجسته بود که به حوزه علمیه، مردم و محرومان خدمات فراوانی کرد.

مقیسه افزود: در سایه توکل به خداوند و با همدلی و وحدت روحانیان، مسئولان و مردم مسیر خدمت به اسلام ، انقلاب و مردم را ادامه می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.