سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعد از پیروزی حلب گروه های تروریستی در کشورهای مختلف منتشر می شوند، متذکر شد: این رویه پیش از این نیز پیش بینی می شد و ما همیشه به مقامات غربی می گفتیم که وقتی بحران سوریه تمام شود این تروریست ها آرام نمی نشینند و به کشورهای دیگر می آیند و همه کشورها را ناامن می کنند.

هشدار داده بودیم که داعش، دنیا را ناامن می کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با«قدس آنلاین» با اشاره به ترور سفیر روسیه در آنکارا یک روز قبل از مذاکرات سه جانبه ایران- روسیه و ترکیه برای حل مسالمت آمیز مسئله سوریه، گفت : هدف تروریست ها بر هم زدن وحدت بین سه کشور بود که با شکست مواجه شد.

وی افزود: به نظرم این ترور به انسجام نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه کمک کرده است.

نقوی با بیان اینکه ورای نیت مطرح شده در خصوص ترور سفیر روسیه، ترکیه مورد تهدید گروه های تروریستی مختلفی است، افزود: این تهدیدات هم به جهت نقشی که در سوریه داشته  و هم به این جهت که در کنار مرز سوریه است، قبل پیش بینی است.

وی در عین حال با بیان اینکه بعد از پیروزی حلب  گروه های تروریستی در کشورهای مختلف منتشر می شوند، اظهار داشت: این رویه پیش از این نیز پیش بینی می شد و ما همیشه به مقامات غربی می گفتیم که وقتی بحران سوریه تمام شود این تروریست ها آرام نمی نشینند و به کشورهای دیگر می آیند و همه کشورها را ناامن می کنند؛ بنابراین ترکیه در معرض تهدید این نوع گروه های تروریستی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.