گویا مصر در چارچوب اختلافات میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالفتاح سیسی به علت خودداری رئیس این تشکیلات از آشتی با محمد دحلان از رهبران اخراجی جنبش فتح و مشاور امنیتی حاکم امارات، بدون هیچ مشورتی با تشکیلات خودگردان پیش نویس قطعنامه محکومیت شهرک سازی را تهیه کرده و یا پس گرفته است.

بالا گرفتن اختلافات مصر و تشکیلات خودگردان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پیش نویس این قطعنامه با اینکه بندهایی هم در محکومیت غیر مستقیم ملت فلسطین در آن چشمک می زد، سرانجام با دخالت دونالد ترامپ به صورت نهایی پس گرفته شد.

ریاض مالکی وزیر امور خارجه دولت تشکیلات رام الله پس گرفته شدن پیش نویس این قطعنامه را پس از بالا رفتن احتمال وتو نشدن آن از سوی دولت اوباما "خودکشی" خواند.

وی گفت که مصر در این باره با ما هیچ نوع هماهنگی انجام نداده است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که محمود عباس چند روز پیش به ریاض سفر و با پادشاه عربستان دیدار و گفت و گو کرد.

برخی ناظران این سفر را در سایه سردی روابط مصر و عربستان نزدیکی به ریاض و دوری از قاهره توصیف کردند.

محمود عباس به شدت از طرف عبدالفتاح سیسی تحت فشار است تا با محمد دحلان آشتی کند.  
بسیاری از منابع،  دحلان را جایگزین احتمالی عباس می دانند که با توجه به روابط نزدیکش با سرویس های اطلاعاتی غربی و اسرائیلی از شانس بیشتری برای تصدی ریاست این تشکیلات برخوردار است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.