چابهار- قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با افتتاح این پایگاه تعداد اورژانس های هوایی کشور به ۲۵ اورژانس رسید

پایگاه اورژانس هوایی در بندر چابهار افتتاح شد
به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای  طرح تحول نظام سلامت  تعداد اورژانس های هوایی کشور از ۵  اورژانس به ۲۵ اورژانس هوایی رسید. 
ایرج حریر چی همچنین با بیان اینکه امسال  ۲۲ دستگاه آمبولانس به اورژانس  سیستان و بلوچستان اضافه می شود افزود : از این تعداد ۱۰ آمبولانس همزمان با افتتاح اورژانس هوایی چابهار  به مسئولان بهداشتی و درمانی استان تحویل شد و  ۱۲ دستگاه باقیمانده نیز تا ۲۲ بهمن تحویل خواهد شد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اشاره به فاصله حاشیه شهر و روستاهای اطراف با مراکز درمانی چابهار ابراز امیدواری کرد : با بهره برداری از اورژانس هوایی در بندر چابهار،کمکهای امدادی در این مناطق به موقع و سریعتر انجام شود .
محمود رضا میری گفت: مرداد ۹۳ ، پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور ، اولین پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی استان در شهر زاهدان به بهره برداری رسید . 
وی افزود : این اورژانس پروازی تاکنون به ۲۸۴ مصدوم و ۱۱۲ مادر باردار خدمات دهی کرده است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت : با اضافه شدن این  ۱۰ دستگاه آمبولانس به چرخه خدمت رسانی اورژانس ، تعداد آمبولانس های استان به ۱۸۳ دستگاه می رسد که از این تعداد ۱۰۶ دستگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.