علیرغم اعتراض شدید دولت چین، قرار است رئیس جمهور تایوان به آمریکا سفر کند.

دهن کجی ترامپ و تایوان به پکن/ تسای اینگ-ون به آمریکا سفر می کند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مقامات تایوان اعلام کرد علیرغم مخالفت های شدید دولت چین قرار است «تسای اینگ-ون» رئیس جمهور تایوان در سفری به آمریکا در ماه آینده با اعضای کنگره دیدار کند.

چین در تلاش است مانع سفر رئیس جمهور تایوان به آمریکا شود. این درحالی است که ماه گذشته ترامپ پس از پیروزی در انتخابات در یک اقدام بی‌سابقه با تسای اینگ-ون گفتگوی تلفنی داشت.  
این سفر موجب ایجاد گمانه زنی هایی درخصوص احتمال دیدار تسای اینگ-ون با ترامپ یا اعضای تیم انتقال قدرت وی شده است. قرار است سفر ۹ روزه رئیس جمهور تایوان ۷ ژانویه (۱۷ دی) آغاز شود. وی در طول سفر خود به کشورهای هندوراس، نیکاراگوئه، گواتمالا و السالوادور نیز خواهد رفت.
آمریکا تاکنون به طور رسمی میزبان مقامات تایوانی نبوده است. ترامپ بعد از گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور تایوان، "سیاست چین واحد" را زیر سوال برد که خشم مقامات پکن را در پی داشت. براساس این سیاست، چین معتقد است تایوان بخشی از این کشور است؛ نه یک قلمرو مستقل.  
تایوان سرزمینی خودمختار و مستقل است که پس از پایان جنگ های داخلی چین، عملا استقلال خود را اعلام کرد. با این حال، پکن تایوان را به عنوان یکی از استان های چین قلمداد می کند.
چین به طور مکرر اعتراض شدید خود را درخصوص سفر آتی رئیس جمهور تایوان و هیئت همراهش به آمریکا اعلام کرده است. با این حال، سخنگوی دولت تایوان اظهار کرد هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد و سفر تسای اینگ-ون به هیچ وجه به تعویق نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.