رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در تخصیص بودجه مناسب به فعالیت‌های قرآنی گفت: دولت توجه‌ مناسب به موضوعات فرهنگی ندارد و فعالیت‌های قرآنی را شوخی گرفته است.

دولت فعالیت‌های قرآنی را به شوخی گرفته است/ تغییرات در بودجه توسط دولت اجرایی نمی‌شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با بخش خبری شبکه قرآن از اعمال تغییرات ناچیز توسط مجلس در بودجه قرآنی سال ۹۶ خبرداد و گفت: وظیفه تنظیم لایحه بودجه بر عهده دولت است و مجلس نمی‌تواند تغییرات چندانی در آن اعمال کند. با این وجود اگر تغییری از سوی مجلس در بودجه اعمال شود، دولت اراده‌ای برای اجرا ندارد زیرا صراحتاً اعلام کرده که تغییرات مجلس را اعمال نمی‌کند.

وی با انتقاد از نگاه دولت به موضوع فرهنگ گفت: متأسفانه دولت مسئله فرهنگ را به شوخی گرفته و نگاهش به فعالیت‌های فرهنگی از اولویت دهم هم پایین‌تر است، خصوصاً موضوعات قرآنی که به هیچ وجه مورد توجه نیست زیرا برای اقدامات محدود در حوزه قرآن سالانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پول نیاز است اما دولت از ۲۰۰ میلیارد بودجه‌ای که خودش اختصاص داده ریالی پرداخت نکرده است.

پژمانفر ادامه داد: به نظر من دولت با موضوعات قرآنی شوخی می‌کند و قرآن اولویت دولت نیست زیرا در برخی امور که به هیچ وجه در اولویت برنامه‌ها نیستند درصد بالایی بودجه اختصاص پیدا می‌کنند اما در حوزه قرآن اختصاص بودجه صفر است.

پژمان‌فر به گفت‌وگویش با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: من در دیداری به آقای روحانی گفتم که نگران عدد و رقم نیستم من نگران نیم نگاه شما هستم که در لایحه بودجه اینگونه به فعالیت‌های فرهنگی توجه می‌کنید و متأسفانه ایشان هیچ پاسخی به من ندادند و عزیزان سازمان مدیریت هم پاسخی در این زمینه ندارند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند، گفت: هرچند مردم ما نمی‌گذارند مسئله مهمی مانند فعالیت‌های قرآنی روی زمین بماند اما ما در نظامی زندگی می‌کنیم که براساس اسناد بالادستی وظایفی برای حاکمیت تعیین شده که باید به این وظایف عمل کند.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس در بودجه قرآنی توجه ویژه‌ای خواهد داشت، گفت: نگاه دولت به موضوع فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی و همچنین فعالیت‌های فراکسیون قرآن و عترت مجلس سبب شده تا نسبت به عدم توجه دولت یک همصدایی در مجلس بوجود بیاید و با وجود اینکه مجلس بنا ندارد بودجه را زیاد تغییر دهد اما در زمینه بودجه قرآنی کارهایی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.