مشهد- یکی از فرماندهان ارشد سپاه بدر با بیان اینکه استکبار به سرکردگی آمریکا و اسرائیل به دنبال تجزیه کشور های عربی از جمله سوریه و عراق هستند بیان کرد: آمریکا و اسرائیلی ها طی برنامه ای ۳ ساله تصمیم به تجزیه عراق و سوریه داشتند که محور مقاومت آنها را در دستیابی به این هدف ناکام گذاشت.

استکبار به دنبال تجزیه عراق و سوریه به ۴ دولت مستقل است/ائتلاف آمریکا برای مبارزه با تروریست فریبی بیش نیست

محمد مهدی البیاتی در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: سردمداران آمریکایی  و اسرائیلی ها طبق بازه زمانی ۳ ساله تصمیم داشتند تا سوریه را به ۵ کشور و عراق را به ۴ دولت کوچک و تحت رهبری خود تجزیه کنند.

وزیر سابق و نماینده پیشین مجلس عراق بیان کرد: به همین منظور نیروهای بیگانه به طرق مختلف با تحریک اقوام و مذاهب در طی سال های گذشته سعی کردند تا در راستای اهداف شوم خود گام بردارند.

وی ادامه داد: اسرائیلی ها به اهل تسنن چنین القا می کنند که شما سنی عرب هستید و لازم است تا دولتی با همین عنوان و ریشه در عراق ایجاد کنید.

البیاتی اظهار کرد: استکبار از طرفی با دست گذاشتن بر روی اقوام مانند اقوام کرد آن ها را به تشکیل دولت خود مختار و مستقل با عنوان اقلیم کردستان تحریک و به جداسازی تشویق می کند.

وی با بیان اینکه عده ای داعش را یک گروه سنی مذهب شناخته و مدافع حقوق اهل سنت می خوانند افزود: جنایات این گروه تروریستی در کشتن مردم بی گناه و حتی کودکان نشان می دهد که سنی و شیعه برای آن ها فرقی نداشته و به طور واضح آن ها اهداف اسرائیلی را در منطقه دنبال می کنند.

۷۰ کشور از داعش حمایت می کنند

این فرمانده سپاه بدر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۷۰ کشور جهان از داعش حمایت می کنند بیان کرد: دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و اسرائیل تصمیم داشتند تا «موصل» و «فلوجه» را در مرکز عراق و «حلب» و «رقه» را در کشور سوریه به عنوان مرکز دولت داعش معرفی و پایه گذاری کنند که مقاومت مردمی تاکنون آن ها را از دستیابی به این دسیسه  بازداشته است.

وی یادآور شد: اسرائیلی ها با حمایت از داعش و فشار هایی که وارد می کنند تصمیم داشتند تا نوری مالکی را در عراق و بشار اسد را در سوریه کنار بزنند اما واقعیت اینست که مردم این کشور ها از رهبران خود حمایت کردند.

وی افزود: مردم سوریه با ایجاد جبهه مقاومت رئیس جمهور خود را تنها نگذاشته و در برابر ۷۰ کشور دنیا ایستادند.

وی ترور«رفیق حریری» را نیز یکی از توطئه های اسرائیلی ها برای تخریب چهره بشار اسد عنوان کرد و گفت: حتی این توطئه و طرح خبیثانه از طرف اسرائیلی ها راه به جایی نبرد.

ائتلاف جهانی برای مبارزه با تروریست فریب است

محمد مهدی البیاتی با بیان اینکه تشکیل ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا با هدف مبارزه با تروریسم و داعش فریبی بیش نیست ادامه داد: آمریکایی ها با تمام ادعاهایی که دارند اما هیچ نقشی در مبارزه با داعش نداشتند.

وی ادامه داد: اوباما رئیس جمهور آمریکا قبل از انتخابات برای جلب توجه نظر مردم این کشور دست به این تبلیغ واهی زد اما در عمل هیچ کمکی برای مبارزه با تروریست انجام نداد وحتی گروههای تکفیری را تقویت می کند.

وی بیان کرد: استان هایی که از سال ۲۰۱۴ به تصرف داعش در آمده است تاکنون آزاد سازی نشده و به هیچ وجه آمریکایی ها کمکی در این راستا نداشتند.

قاسم سلیمانی سلمان فارسی عصر حاضر است

فرمانده ارشد سپاه بدر همچنین با ارج نهادن به زحمات و خدمات سردار حاج قاسم سلیمانی در آزاد سازی بسیاری از مناطق اظهار کرد: قاسم سلیمانی یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران است و همانطور که جمهوری اسلامی تاکنون برکات فراوانی برای ملت های مسلمان جهان داشته است سردار حاج قاسم سلیمانی نیز در پیروزی های به دست آمده ملت عراق بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: الطاف جمهوری اسلامی ایران به گونه ای بوده که تمام افرادی که تا امروز اقدامات ایران را در عراق زیر سوال می بردند اما در حال حاضر به این مهم تاکید می کنند که جمهوری اسلامی ایران نجات بخش و کمک حال نه تنها مردم عراق بلکه تمامی مسلمانان و محرومان جهان است.

وی با قدردانی از تلاش های سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: از این شخصیت می توان به عنوان سلمان فارسی عصر حاضر یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.