بیرجند- وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اولویت های صنعت و معدن را فرآوری صنایع تبدیلی و معادن دانست و گفت: در بحث زغال سنگ فرآوری و تبدیل به قطب طرح را در حال اجرا داریم که بتوانیم تولید پلیمری و پتروشیمی برای اجرا در این استان داشته باشیم.

خراسان جنوبی قطب زغال سنگ کشور می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمدرضا نعمت زاده ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی از لحاظ جغرافیایی استان وسیعی است و این استان عقب ماندگی هایی از گذشته و تاریخی دارد که هرچه تلاش کنیم باز نیاز به تلاش بیشتر دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر  ۳۰ سال پیش خود در دوران سازندگی به این استان بیان کرد: در این سفر مقرر شد تا اقدامی انجام شود و در این راستا شرکتی ایجاد شد که تبدیل به لاستیک سازی شد و به تدریج بعد از آن شرکت های دیگری در این استان افتتاح شد.

نعمت زاده خراسان جنوبی را از لحاظ معادن بسیار غنی دانست و تصریح کرد: در این راستا باید بیشتر تلاش شود و این امر نیازمند سرمایه گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت منابع مالی  توانستیم کار بسیاری انجام دهیم بنابراین باید در قوانین معادن تجدید نظر شود به همین دلیل در قانون معادن تغییراتی می دهیم تا دستمان بازتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر به نهبندان یادآور شد: در نهبندان خواسته معدن داران ورود برق به معادن بود.

نعمت زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث زغال سنگ بزرگترین معادن دارد اظهار داشت: امیدواریم معادن این استان فعال تر از گذشته شوند.

وی افزود: در این راستا همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم  سرمایه گذاران عمده را به این استان بیاوریم  زیرا بدون حضور سرمایه گذاران در استان مشکل بیکاری و اشتغال حل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.