​ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر می خواهید عدالت را اجراء کنید، کمترین حکم و مجازات سران فتنه، اعدام است و باید در میدان های بزرگ تهران به دار آویخته شوند.

کمترین حکم سران فتنه اعدام است/فتنه ۸۸ اختلاف سلیقه و تقابل دو جناح نبود

ابه گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدنقی لطفی روز شنبه در دیدار اعضای ستاد ۹ دی استان با ایشان، با تبریک زادروز این حماسه مهم و تاریخی به ملت بزرگ ایران، اظهار داشت: حماسه نهم دیماه یکی از رخدادهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر اعلام می داریم که حماسه نهم دیماه بسیار بزرگ و پراهمیت است، به خاطر این است که این حماسه، خنثی کننده یک توطئه بسیار بزرگ و یک فتنه بسیار پیچیده بود، افزود: ما بایستی هرساله حماسه ۹ دی را با شور و شعور گرامی بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ چهره دشمنان انقلاب و  نظام اسلامی به خوبی نمایان و آشکار شد، بیان داشت: فتنه ۸۸ یک جریان نفاقی بود که توسط خواص و افراد بی بصیرت شکل گرفت و مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس نیز در آن نقش بسزایی داشت و توسط آنان مدیریت شد.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه نقش سران و حامیان فتنه و مجموعه های ضد انقلاب داخلی و خارجی در جنایات سال ۸۸ بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: هر فتنه ای آنی و دفعتاً پدید نمی آید و بایستی پیشینه و تاریخچه فتنه ۸۸ کاملاً تحلیل و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در داخل کشور هنوز یک عده هستند که نمی خواهند بپذیرند که حماسه ۹ دی یک حماسه تاریخی، ملی و در راستای احیای ارزش های انقلاب و آرمان های امام و پاسداری و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان ساخت: کسانی که در حماسه ۹ دی تردید دارند و شبهه افکنی و مخالفت می کنند، بدون شک باید در باورهای دینی و انقلابی آنها شک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با طرح این سؤال که چرا عده ای هرگاه از ۹ دی یاد می شود، موضوع را برنمی تابند، مخالفت می کنند و حرف های ناجور می زنند، تصریح کرد: حماسه ۹ دی در برابر جریان نفاقی بود که هدف اصلی اش براندازی و شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و متأسفانه هم اکنون برخی که سر سفره نظام  و انقلاب نشسته اند، از مخالفت با حماسه ۹ دی دم می زنند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه اگر نقشه شوم فتنه گران محقق می شد، قطعاً چیزی باقی نمی گذاشتند، تأکید کرد: فتنه ۸۸ یک کودتای بسیار بزرگی بود  و اگر به نتیجه می رسیدند، بدون شک همان چهره های اصلی نفاقی که با انگیزه دنیاطلبی و مخالفت با امام و رهبری در مدار این فتنه قرار داشتند، پیش از بقیه نابود می شدند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ باید تجزیه و تحلیل شود و در مراکز آموزشی و با حضور نخبگان مورد بررسی ویژه قرار گیرد، گفت: فتنه ۸۸ به آسانی پدید نیامد و نقش خواص بی بصیرت در ایجا آن فتنه، بی بدیل و نابخشودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان این که فتنه ۸۸ شبیه فتنه های جمل، نهروان و صفین در دوران امیر مؤمنان(ع) بود، اظهار داشت: مدار و محور  فتنه های زمان حضرت علی(ع) خواص و همان کسانی بودند که زمانی خود را فدایی امیرالمومنین(ع) می دانستند و بر اثر دنیاخواهی و زیاده طلبی، در کنار دشمنان امام قرار گرفتند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی  با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ به وضوح دیدیم که چه کسانی آن را مدیریت و مردم را برای حضور در خیابان ها تحریک و ترغیب می کردند، افزود: هدف نهایی فتنه گران در سال ۸۸ انتقام از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بود.

و ی با بیان اینکه کسانی که فتنه ۸۸ را اختلاف سلیقه و تقابل دو جناح ارزیابی می کنند، سخت در اشتباه هستند، بیان داشت: فتنه ۸۸ برای براندازی و برای مقابله با امام و پایمال کردن خون شهداء بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی، فتنه را خنثی و ریشه آن را خشکاند و چهره های نفاق را رسوا کرد، یادآور شد: متأسفانه همان کسانی که روزی رئیس مجلس، رئیس دولت، رئیس جمهور، وزیر، وکیل و جزء خواص بودند، فتنه ۸۸ را حمایت و مدیریت کردند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه ارفاق و رأفت نظام  و رهبری موجب شده است تا عوامل فتنه مجازات نشوند، خاطرنشان ساخت: این ارفاق و رأفت اسلامی دلیل بر این نیست که عوامل فتنه، مجرم نیستند.

وی با اشاره به اینکه واقعاً جای تأسف دارد که در کشور ما برای ۱۰ گرم هروئین حکم اعدام فرد صادر می شود، تصریح کرد: متأسفانه از افرادی که یک فتنه بزرگ را پدید آوردند و هشت ماه فضای کشور را ناامن و دشمنان را امیدوار کردند و انتخابات ۸۸ که بزرگترین انتخابات در طول تاریخ جهان بود، زیر سؤال بردند؛ اغماض می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه متأسفانه عده ای خواستار رفع حصر از سران فتنه هستند، تأکید کرد: اگر می خواهید عدالت را اجراء کنید، کمترین حکم و مجازات سران فتنه، اعدام است و باید در میدان های بزرگ تهران به دار آویخته شوند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه یک عده ای نباید فکر کنند که فتنه ۸۸ تمام شده است، گفت: تا انقلاب هست فتنه نیز هست، تا ملت با بصیرت ایران هست، حماسه ها هم هست.

وی با ابراز گله مندی شدید از برخی مسئولین استان که بی گُدار حرف می زنند و بی منطق موضع گیری می کنند، اظهار داشت: این چه منطقی است که شما می گوئید در رابطه با ۹ دی هیچ چیزی نداریم و فرمانداران را از حضور در بزرگداشت مراسم ۹ دی منع می کنید!؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خطاب به منع کنندگان حضور در مراسم ۹ دی، افزود: شما که سر سفره نظام نشسته اید و میلیون ها تومان حقوق دریافت می دارید چرا در مراسم بزرگداشت این حماسه عظیم شرکت نمی کنید!؟ چرا حماسه ۹ دی برای شما این قدر سنگین است!؟ چرا ناراحت اید!؟ مگر خدایی ناخواسته شما از سران و اصحاب فتنه هستید!؟ در فتنه حضور داشتید که تا نامی از حماسه ۹ دی آورده می شود، چهره های تان برافروخته می شود و اخم می کنید!؟ چرا احساسات مردم را جریحه دار می کنید!؟ چرا نسبت به شعور مردم بی توجه هستید!؟

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه شما از سفره انقلاب ارتزاق می کنید و باید از موضع گیری بسیار خوب رئیس جمهور در خصوص فتنه ۸۸ در سال گذشته، درس بگیرید، بیان داشت: این چه منطقی است که تمام استانداران می گویند ما در مراسم ۹ دی شرکت نمی کنیم، به درک که شرکت نمی کنید، چرا قدر نظام و ولایت را نمی دانید!؟ در سایه ولایت به همه چیز رسیدید و بعد در آستانه سالروز  ۹ دی با یک حرف های واقعاً بی پایه و بی اساس، همه چیز را زیر سؤال می برید.

وی با اشاره به اینکه این حرف ها و رفتارهای شما برای مردم ایجاد سؤال می کند و اغلب مردم بر این باورند که شما طرفدار فتنه اید، یادآور شد: یک روزی برای مردم روشن خواهد شد که در این فتنه چه کسانی نقش محوری داشته و روح امام و دل رهبری را جریحه دار کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اگر امام در قید حیات بودند و سران فتنه این فتنه بزرگ را پدید می آوردند، قطعاً به طور جدی با فتنه گران برخورد می کردند، خاطرنشان ساخت: حفظ نظام از اوجب و واجبات است و امام هم با هیچ کسی تعارف نداشت.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه آمریکایی ها، اسرائیلی ها، انگلیسی ها و امثال کروبی ها، موسوی ها، خاتمی ها و...، در متن فتنه ۸۸ قرار داشتند، تصریح کرد: این مسئله نباید کوچک و سوء تفاهم شمرده شود چرا که سران فتنه در بطن انقلاب بوده و در کنار امام حضور داشته و خود را یار امام پنداشته اند و معلوم نیست که به چه بیماری و مرضی دچار شدند که به همه ارزش ها پشت پا زدند و فتنه ها خلق کردند.

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی در اندیشه و تفکرش این باشد که فتنه ۸۸ براندازانه نبوده است، یا آدم نفهم و جاهلی است یا می خواهد عملکرد غلط سران فتنه و فتنه گران را توجیه کند، گفت: مردم ما مردمی بابصیرت و آگاه هستند و انشاءالله مراسم ۹ دی هرساله و باشکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه بدون شک فتنه های دیگری بویژه فتنه اقتصادی در راه است، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تأیید و تأکید رهبر انقلاب، بهترین راهبرد برای برون رفت از مشکلات و دور زدن تحریم ها است.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب تحقق این امر مهم(اقتصاد مقاومتی) را به دولت سپرده است، اظهار داشت: متأسفانه دولت تا کنون قدم مثبتی در این زمینه برنداشته است و ما نگران یک فتنه اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان در سال ۸۸ فتنه سیاسی ایجاد کردند و نتیجه نگرفتند و اکنون به دنبال فتنه اقتصادی هستند، بیان داشت: در فتنه اقتصادی به دنبال فشار بر مردم و بدبین کردن جامعه و ایجاد نارضایتی عمومی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه توطئه اقتصادی در راه است و این همه فساد اقتصادی کم نظیر در سه ساله اخیر، نمونه های بارزی از این جریان خزنده است، یادآور شد: در بحث برجام نیز برخی چشم های خود را بسته و دم از موفقیت های بزرگی که ما ندیده ایم، می زنند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه به جای بیان دستاوردهای ناموجود، با جرأت و شهامت از ازدست رفته ها نیز بگوئید، خاطرنشان ساخت: چرا از اخراج صدها دانشمند هسته ای از تأسیسات هسته ای برای مردم نمی گویید!؟

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه که مسئول مستقیم مذاکرات بود، به صراحت اعلام می دارد که از اعتماد به وزیر خارجه آمریکا اشتباه کردم، تصریح کرد: اشتباه شما اشتباه ساده ای نیست و ضربات مهلکی بر پیکر نظام وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تنها راه مقابله و مبارزه با فتنه ها، پیروی از ولایت و رهبری است، تأکید کرد:  خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزاریم که رهبری آگاه، بصیر و شجاع داریم که ۸ ماه فتنه و فتنه گران را تحمل و به درستی مدیریت کرد و با حضور پرشور مردم در ۹ دی، این فتنه بزرگ خنثی شد.

 حجت الاسلام محمدنقی لطفی اظهار داشت: امیدواریم که برخی افراد که هنوز در خواب مانده اند، متنبه و بیدار شوند و حرف های نامربوط نزنند و بدانند که حماسه ۹ دی برای همیشه در تاریخ اسلام و انقلاب باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.