قم- آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به کنفرانس «علوم انسانی و دینی، مبارزه با افراطی‌گری» گفت: همایش‌ها و کنفرانس‌ها باید به صورت علمی بماند و نباید سیاسی شود، چرا که در صورت سیاسی شدن، تأثیرگذاری خود را از دست خواهد داد.

همایش‌ها اگر سیاسی شوند، تأثیرگذاری خود را از دست می دهند

به گزارشق قدس آنلاین، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان، با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی، با وی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی، گزارشی از کنفرانس بین‌المللی «تقویت صلح در جوامع اسلامی» که در کشور امارات، برگزار شد، و همچنین کنفرانس «علوم انسانی و دینی، مبارزه با افراطی‌گری» که هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، ارائه داد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: برای شما در این عرصه آرزوی موفقیت دارم و حتماً موفق خواهید شد، چرا که راه، راه خوب و اسلامی است. هر چه بتوانیم این ارتباطات را بیشتر کنیم، به نفع اسلام است.

وی در ادامه، با اشاره به اهمیت تعامل اندیشمندان مسلمان، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل اندیشمندان اسلامی، بسیار مهم است، و در سایه این تعامل و همکاری‌ها، می‌توان گام‌های مؤثری در راستای نشر معارف اسلامی برداشت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود، معرفی صحیح مکتب را در گرو حضور در همه عرصه‌ها دانست و بیان کرد: حضور ما در عرصه‌های بین المللی، انجام ملاقات‌ها، دیدارها و سخنرانی در همایش‌های بین المللی بسیار مؤثر است، و اگر این روابط و تعامل‌ها نباشد، نمی‌توانیم به درستی خود را معرفی کنیم، و دیگران نیز ما را به گونه‌ای دیگر معرفی می‌کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از این دیدار، حضور هوشمندانه در عرصه بین‌الملل، و تعامل با مسلمانان و شخصیت‌های مؤثر جهان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید بتوانند با حضور در این عرصه‌ها، به نشر تعالیم دینی اسلام بپردازند، و از اختلاف و دودستگی میان مسلمانان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به مشی مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره) در بحث روابط بین المللی، بر ضرورت تلاش برای وحدت میان کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: امید است بتوانیم در همین جهات، موفق و به جهان اسلام خدمت کنیم. جهان اسلام باید به سمت اتحاد و همدلی برود، و با هم، درگیری و اختلاف پیدا نکنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن اشاره به کنفرانس «علوم انسانی و دینی، مبارزه با افراطی‌گری» که هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، توصیه کرد: همایش‌ها و کنفرانس‌ها باید به صورت علمی بماند و نباید سیاسی شود، چرا که در صورت سیاسی شدن، تأثیرگذاری خود را از دست خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.