جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین دانست.

حماس: قطعنامه ضد شهرک سازی پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی حماس در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که این قطعنامه پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین است و موجب حمایت از حق این ملت در سرزمین خود می شود. وی گفت که ما از هر قطعنامه ای که مخالف اشغالگری و شهرک سازی باشد، استقبال می کنیم.

عبداللطیف قانوع ضمن اشاره به اهمیت اجرای عملی این قطعنامه، تصریح کرد که سازمان ملل باید عملا اقدام به اجرای این قطعنامه کرده و جلوی ساخت حتی یک شهرک یهودی نشین را نیز بگیرد و به اشغال فلسطین طبق قوانین بین المللی پایان دهد.

قانوع تاکید کرد که اشغال سرزمین فلسطین و شهرک سازی در آن اقداماتی غیر قانونی هستند که با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل کاملا در تضاد است.

حماس از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه در شورای امنیت رای مثبت داده اند و با سیاست های اشغالگران و توسعه طلبانه دشمن صهیونیستی مخالفت کرده اند، تشکر کرد و حمایت آن ها از حق ملت فلسطین را ستود.

این جنبش در بیانیه ای این تحول مهم و حمایت کشورها از حق ملت فلسطین در محافل بین المللی را مورد تقدیر قرار داد.

حماس همچنین خواستار حمایت هرچه بیشتر جامعه جهانی از مساله عادلانه فلسطین و تلاش برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی سابقه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزلند و سنگال در محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد. ۱۴ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا رای ممتنع داد.

به موجب این قطعنامه، تمامی فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطی اشغالی از جمله قدس شرقی به موجب قوانین بین المللی اقدامی غیر قانونی است و مانعی اساسی بر سر راه تحقق صلح و سازش بر اساس راهکار تشکیل دو کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.