ساری- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران از پیشرفت ۵۰درصدی طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار خبر داد.

طرح آبرسانی به شهرهای بابل و فریدونکنار ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، محمد ابراهیم یخکشی هزینه اجرایی این طرح ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و افزود: تاکنون حدود یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات کم آبی شهرهای مذکور، فاز اول طرح بصورت اضطراری و با ظرفیت ۳۰۰ لیتر را در سال های گذشته و فاز دوم طرح اضطراری را با ظرفیت ۳۵۰ لیتر را در سالجاری اجرا کردیم که در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران پیش بینی کرد: در سال ۹۷ کل طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف به ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر به بهره برداری خواهد رسید.

یخکشی به اجرای بیش از ۱۵۰ طرح عمرانی در بخش آب با اعتبار۳۰ هزار میلیارد ریال اشاره و اضافه کرد: در سالجاری از حدود ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار طرحهای عمرانی، مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان آن در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت و مابقی اعتبار تا پایان سال تخصیص خواهد یافت.

وی یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح های بزرگ آبی از جمله سد هراز، سد گلورد، کانال انتقال آب چالوس به  دشت هراز، شبکه های آبیاری و زهکشی  گلورد، البرز و هراز و طرحهای آبرسانی به شهرهای گروه الف و آبرسانی به ساری و رامسر، تعداد ۱۴۵ طرح کوچک زود بازده در دست اجراست.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه  با اجرای سه طرح تامین آب، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در استان مهار می شود، ادامه داد: و با اجرای کامل شبکه هراز، البرز و گلورد، ۱۷۵ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش و با اجرای طرح های آبرسانی مذکور، آب مورد نیاز بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تامین می شود.

یخکشی در پایان گفت: بخشی از دو طرح آبرسانی به شهر های نوشهر و چالوس و طرح آبرسانی به شهر های نکا، بهشهر و گلوگاه عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.