نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس خواستار اجرایی شدن طرح جامع زغال سنگ طبس شد و گفت: بخش خصوصی نمی تواند این طرح را به تنهایی انجام دهد.

طرح جامع زغال سنگ طبس اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد رضا امیر حسنخانی بعدازظهر شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش صنعت و معدن استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت اشتغال استان خراسان جنوبی بسیار بحرانی است.

وی با بیان اینکه وضعیت تراکم جمعیت در استان ۵ نفر در هر کیلومتر است، افزود: این رقم در شهرستان طبس به ۱.۲ نفر و در شهرستان فردوس سه نفر است که می‌تواند تهدید بسیار جدی برای کشور باشد.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح جامع زغال سنگ طبس اجرایی شود، گفت: بخش خصوصی هنوز به درجه‌ای نرسیده است که این طرح را خود به تنهایی انجام دهد.

وی با اشاره به مشکلات فراوان واحدهای تولیدی استان، بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها حاضر به پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی نیستند.

لزوم اعطای یارانه حمل و نقل به استان

امیر حسنخانی با بیان اینکه خشکسالی هیچ چیزی برای استان نگذاشته است اما باز هم مالیات برای استان ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: قطعاً ضرر از بین رفتن استان بیشتر از ضرر حاصل از نگرفتن مالیات خواهد بود.

وی با اشاره نبود برق در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: ناحیه صنعتی دیهوک، شهرک صنعتی فردوس و شهرک صنعتی طبس برق ندارند و هیچ واحد صنعتی نمی‌تواند در این شهرک‌ها راه اندازی شود.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از مرکز کشور فاصله زیادی دارد لذا باید یارانه حمل و نقل به استان داده شود، گفت: واحدهای تولیدی از معافیت ۱۰ساله مالیات برخوردارند اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.