مدیرعامل شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی ایران گفت: پنج تن ذخیره قطعی طلا در منطقه هیرد شهرستان نهبندان وجود دارد که با سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران شناسایی شد.

ذخیره قطعی پنج تن طلا در منطقه «هیرد» نهبندان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وجیه الله جعفری، بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: با سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پنج تن ذخیره قطعی طلا در منطقه هیرد شهرستان نهبندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل اکتشافات در برنامه است و تا پایان سال تست فرآوری نیز عملیاتی خواهد شد، افزود: در سه محدوده منطقه هیرد ۱۰.۵ تن ذخیره احتمالی طلا نیز پیش بینی می شود.

محمدتقی کره‌ای، رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور و معاون وزیر صنعت و معدن نیز در این جلسه با بیان اینکه استاندارد دنیا شناسایی یک معدن در هر ۴۵ هزار کیلومتر خطی است، اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی ۱۱۰ هزار کیلومتر خطی پرواز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کیلومتر خط استان کار شده است، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور شورای عالی آب چند نقطه در استان را مشخص کرده است.

حسین ابویی مهریزی، معاون طرح و برنامه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه با اشاره به سه طرح ملی از ۳۶ طرح اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار کرد: پروژه کک طبس تا کنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۱۳ طرحاقتصاد مقاومتی در آذر ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است، گفت: در این طرح‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شده است.

معاون طرح و برنامه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی تاکنون برای ۵۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، بیان داشت: در استان خراسان جنوبی ۲۶ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این ۲۶ طرح ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و برای ۴۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.