کرمان- در دیدار استاندار کرمان با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، موضوع درآمدهای عمومی استان در لایحه ۹۶ در راستای پیاده سازی عدالت مالیاتی بحث و بررسی شد.

موضوع درآمدهای عمومی استان کرمان در لایحه ۹۶ بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر شنبه به اتفاق مجمع نمایندگان استان و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با محمدجواد نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص مسائل بودجه ای استان با تمرکز بر مواردی همچون بودجه پروژه های

سال ۹۶ استان در لایحه ۹۶  دیدار و گفتگو کرد.

همچنین با توجه به افزایش ۳۱ درصدی سهم مالیاتی استان کرمان، موضوع درآمدهای عمومی استان در لایحه ۹۶ در راستای پیاده سازی عدالت مالیاتی و سهمیه استان ها با توجه به ظرفیت های مالیاتی بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این جلسه بر تحقق درآمدهای مالیاتی و حرکت بر مبنای کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت و سالم سازی ساختار بودجه ای دولت تاکید و مقرر گردید عدالت بودجه ای بگونه ای برقرار گردد که استان ها از فشار مالیاتی یکسانی برخوردار شوند.

همچنین در این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص کسری بودجه هزینه ای استان، با توجه به نظر مساعد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور پیگیری و کمک به استان کرمان صادر شد.

تبادل نظر در خصوص ابلاغ هر چه سریع تر تخصیص اعتبارات هزینه ای ماده ۱۰ و ۱۲ در مورد بازسازی و مرمت شهرستان های بم و زرند از مباحث مهم این دیدار بود که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص ابلاغ اعتبارات فوق الذکر نیز قول مساعد داد.

در این دیدار همچنین بحث اعتبارات تبصره شش معادن با توجه به درخواست استان کرمان مبنی بر ابلاغ هر چه سریع تر اعتبارات استان با توجه به وصول مالیاتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار بر ایجاد زیرساخت های لازم در برخی از مناطق بویژه مناطق محروم تاکید و مقرر گردید در سال های آتی به عنوان پروژه جدید از سوی استان مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.