رئیس موسسه روایت سیره شهدا به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در فتنه 88 انسان‌های بی‌گناهی کشته شدند همان‌طور که 35 سال پیش منافقین هرکسی که ریش داشت را زدند.

فتنه‌گران 88 همچون منافقین عمل کردند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری در مصلای شاندیز در جمع خواهران بسیجی گفت: بصیرت دینی یعنی بدانیم کجا میدان رقابت است و کجا نباید رقابت داشته باشیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم که بانوان سهمشان در بصیرت‌افزایی جامعه کمتر از مردان نیست، افزود: بصیرت همان شناخت درست و دقیق و به‌موقع تکالیف دینی در زندگی است.

وی اظهار داشت: زندگی انسان‌ها به اقتضای شرایط باهم متفاوت است، بنابراین تکالیف آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد.

ماندگاری شرط انجام تکالیف را رقابت سالم دانست و تصریح کرد: بصیرت دینی یعنی اینکه بدانیم کجا میدان مسابقه است، یعنی برای حل معضلات جامعه باید راه دین را انتخاب کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا به نقش بانوان در بصیرت دینی اشاره کرد و افزود: بانوان ما در بصیرت دینی سه نقش اساسی را درباره همسر، فرزند و خانواده و اجتماع ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر نقش بانوان درباره همسر، فرزند و خانواده به‌درستی انجام شود، نقش سوم مبنای حقیقی پیدا می‌کند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در نقش اول و دوم نمره بیست گرفتند و بعد در اجتماع حضور یافتند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه در همسرداری اولین کار انتخاب درست همسر است، اظهار داشت: اگر زن در زندگی همراه مردش نباشد، مرد سراغ فلاکت قرض و خباثت دزدی می‌رود.

وی لقمه حلال را از ویژگی‌های بصیرت دینی عنوان کرد و افزود: حرام‌لقمه نماز می‌خواند اما امام حسین (ع) را به شهادت می‌رساند.

ماندگاری به فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: در فتنه 88 انسان‌های بی‌گناهی کشته شدند؛ همان‌طور که 35 سال پیش منافقین هرکسی که ریش داشت را زدند در فتنه 88 هم مخالفین انقلاب کسانی که ریش داشتند را زدند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا به تربیت فرزندان ولایی تأکید کرد و بیان داشت: معلم ولایت مداری فرزندان مادران هستند و بایستی فرهنگ ولایت‌پذیری، فرهنگ کار کردن و فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر را به آن‌ها بیاموزند.

وی درباره ایفای نقش بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: بانوان ما باید پشت سر مردان باحیا و عفت در جامعه حضورداشته باشند، چنانچه حضرت زهرا (س) در پناه امام علی (ع)، حضرت زینب (س) در پناه امام حسین (ع) و حضرت معصومه (س) در پناه امام رضا (ع) بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.