مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای حل معضلات اجتماعی نگاهی به آینده نداشته ایم و فقط در فکر حل آنی مساله بوده ایم که با این روش معضلات اجتماعی برطرف نمی شوند.

معضلات اجتماعی با راه حل‌های موقتی برطرف نمی شوند

به گزارش قدس آنلاین، ‌آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی با بیان اینکه آسیب ها از جمله حاشیه نشینی از جمله معضلات شهرهاست، عنوان کرد: در این مباحث طی سال های گذشته نگاه ما نگاه به آینده نبوده و فقط در فکر حل آنی مساله بوده ایم مثل برخی از وام هایی با عنوان مشاغل زودبازده پرداخت شد و صدمات زیادی در کشور ایجاد کرد در حالی که در موضوع آسیب ها با یک نگاه مدیریتی بسیجی وار و انقلابی بسیاری از مسائل و مشکلات را می توان حل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نگاه مدیریتی ایجاب می کند نیاز مشهد و شهروندان و استان خراسان رضوی شناسایی و پاسخ داده شود.

تولید بدون سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق بی فایده است

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی محور تولید ملی است، گفت : تولید ملی بدون سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق بی فایده است در واقع امروز باید نیازها شناسایی و پیگیری شود و رفع نیازها می تواند بسیاری از مشکلات و آسیب ها را کاهش دهد.

وی در بحث آسیب های اجتماعی هم وجود نگاهی جامع و انقلابی و مبتنی بر دانش را عاملی در گره گشایی از بسیاری از این معضلات خواند.

بیشترین درخواست ها از آستان قدس نیاز به اشتغال است

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات و درخواست ها به استان قدس رضوی نیاز به اشتغال است، افزود: توان آستان قدس رضوی هم خیلی گسترده نیست چنانکه در جریان تشکیل مجامع عمومی این شرکت ها، مشخص شده اکثر آنها زیان ده هستند.

وی با بیان این اینکه آستان قدس رضوی ثروت دارد اما به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور و اقتصاد نقدینگی در اختیار ندارد، اظهار کرد: در این راستا باید تمامی بخش ها ورود یافته و در سایه تعامل و هماهنگی همه این مسائل شناسایی و اقدام موثر شود.

وی با اشاره به اینکه مساله نگاه به محرومان و فقرا، اشتغال و رفع محرومیت است، افزود: باید همه با هم در رفع فقر و محرومیت اقدام کنیم و آنچه که می تواند مشکل اساسی را حل کند اقتصاد مقاومتی، سامان دادن نظام پولی، واردات و صادرات، نظام بانکی و مانند آن است و آستان قدس نیز بنا دارد در کنار سایر بخش ها در این خصوص اقدام کند.

ضرورت مدیریت انقلابی و بسیجی‌وار در شرایط کنونی جامعه

وی با اشاره به اینکه خدمت و مدیریت در نظام ما با سایر نظام ها تفاوت های ماهوی دارد، افزود: از جمله این وجوه تمایز اخلاق مداری و توجه به خدا، نوع نگاه به مردم که مبتنی بر دوستی و محبت به آنان است و اعتماد بی تردید مردم و نظام به هم است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: وجود روحیه انقلابی و بسیجی که در پرتو آن نوعی از خلاقیت و نوآوری نهادینه شود ضروری است زیرا در کشور ما کار مدیریتی با توجه به اینکه همواره شرایط خاص و توام با تهدیدها و تحریم ها و فشارهای خارجی و دشمنان را داشته ایم بسیار دشوار و متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در چهار دهه از انقلاب به طور دائم با توطئه های دشمنان انقلاب و نظام مواجه بوده ایم، گفت : امروز دیگر زمان آزمون و خطا برای مدیریت کشور نیست شاید برخی اقدامات و عملکردها از نوجوان ۱۵، ۱۶ ساله قابل اغماض باشد اما از یک فرد ۳۷ ساله پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: امروز نیازمند نوعی مدیریت دانش هستیم و باید امروز تجربه و اندوخته قابل توجهی که در مدیریت کشور وجود دارد در سایه دانش روز به نسل های بعد منتقل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.