۸۳ درصد فرهنگیان شرکت کننده در آزمون الکترونیکی آنلاین «به سوی فهم قرآن» توانستند، نمره قبولی کسب کنند.

قبولی ۸۳ درصد فرهنگیان در آزمون الکترونیکی ضمن‌خدمت «به سوی فهم قرآن»

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آزمون الکترونیکی آنلاین «به سوی فهم قرآن» بر اساس توافق صورت گرفته میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد به طور همزمان در روز پنج شنبه و جمعه دوم و سوم دی ماه در کشور برگزار شد.
بیش از ۴۲۲ هزار نفر از فرهنگیان در این آزمون شرکت کردند که ۸۳ درصد از این افراد نمره قبولی کسب کردند؛  فرهنگیان شرکت کننده در آزمون می‌توانند کارنامه‌ خود را با مراجعه به سایت www.fahmequran.irدریافت کنند.
۳۴۴۱ نفر از فرهنگیان در این آزمون موفق به کسب نمره کامل ۲۰ شده‌اند که باید با برگزیدگان سایر دستگاه‌های دولتی که مجموعاً ۴۴۰۰ نفر می‌شود، در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۱۰ دی ماه در آزمون انتخاب نفرات برگزیده که به صورت الکترونیکی و تشریحی برگزار می‌شود، به رقابت بپردازند که به ۲۲۰ نفر از برگزیدگان این آزمون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.
بر اساس امار اعلام شده تعداد مراجعه به سایت آزمون در روز پنج‌شنبه دو میلیون و ۲۰۰ هزار مرتبه و در روز جمعه ۹۰۰ هزار مرتبه بوده است.
در این آزمون که برای نخستین بار در کشور با این تعداد شرکت کننده به صورت آنلاین برگزار شد، حدود نیمی از افراد با تلفن‌های هوشمند خود در آزمون شرکت کردند.
فرهنگیانی که نتوانسته اند در آزمون روزهای دوم و سوم دی ماه شرکت کنند و یا موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند، می توانند در فرصتی مجدد در چهار گروه که هر گروه شامل استان‌ و ساعت خاصی می‌شود، روز جمعه ۱۰ دی ماه با مراجعه به سایت www.fahmequran.ir در آزمون شرکت کنند.
شرکت‌کنندگان در استان‌های تهران، مازندران، گیلان، گلستان، همدان، ‌ قزوین و سمنان از ساعت ۹ تا ۹:۲۰ روز ۱۰ دی ماه، فرهنگیان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان شمالی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۲۰، شرکت‌کنندگان از استان‌های ایلام، ‌اردبیل، قم، کردستان، لرستان، ‌ کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۲۰ روز جمعه و فرهنگیان در استان‌های اصفهان، فارس، البرز، ‌هرمزگان، ‌مرکزی، بوشهر، ‌ زنجان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۲۰ می توانند در آزمون شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.