قم- نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه ورود این حجم وسیع قاچاق به کشور تولیدکننده را به زمین زده است، ابراز کرد: دولت باید با بستن ورودی قاچاق، ایجاد صنایع، حمایت از تولیدکننده و افزایش تسهیلات کاری کند که تولیدکننده برای تولید کالا در کشور علاقه‌مند شود.

قاچاق وسیع، تولیدکننده را به زمین زده است/ برخوردهای سرد با حقوق‌های نجومی

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی ذوالنور با اشاره به وجود مشکل قاچاق در کشور گفت: ورود کالاهای قاچاق در کشور سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده که این رقم برابر بودجه یک سال کل‌کشور است.

وی بابیان اینکه برخورد با قاچاق در کشور باید به‌صورت ریشه‌ای باشد، افزود: اگر ریشه‌ای، حساب‌شده و با برخورد جدی در مبارزه با قاچاق عمل نکنیم، وضعیت هر روز بدتر خواهد شد و سرمایه‌گذار و تولیدکننده داخلی با وجود پرداخت‌هایی مانند بیمه، مالیات، مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر قیود کاری دیگر رغبتی برای کمک به تولید داخل ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه ورود این حجم وسیع قاچاق به کشور تولیدکننده را به زمین زده است، ابراز کرد: دولت باید با بستن ورودی قاچاق، ایجاد صنایع، حمایت از تولیدکننده و افزایش تسهیلات کاری کند که تولیدکننده برای تولید کالا در کشور علاقه‌مند شود.

وی وجود مشکل در گمرکات را یکی از گرفتاری‌های قاچاق دانست و گفت: متأسفانه نظارت کافی بر ورود کالا و همت و عزمی برای مبارزه با پدیده قاچاق در کشور وجود ندارد و ثمره این کار افزایش بیکاری بوده است.

ذوالنور با انتقاد از برخوردهای سرد با حقوق‌های نجومی عنوان کرد: چگونه ممکن است جوانی بیکار، مستأجر و خانواده‌دار باشد و برخی ماهانه بالای صدها میلیون تومان حقوق‌بگیرند و تازه بگویند تخلفی انجام‌نشده است و بیشتر به شعار و حرف به آن خلاصه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.