ایلام- معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: برای تکمیل تونل کبیرکوه در حد فاصل شهرستان های آبدانان _ دره شهر، اعتبار لازم تخصیص داده می شود.

اعتبار لازم برای تکمیل تونل کبیر کوه اختصاص می یابد

به گزارش قدس آنلاین، شاپور پولادی اظهار داشت: در دیدار اخیر استاندار ایلام با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق قرضه اسلامی برای ادامه احداث تونل کبیرکوه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با اختصاص این میزان اعتبار، بخش دوم تونل کبیرکوه به طول دو هزار و ۲۰۰ متر نیز به پیمانکار واگذار می شود، افزود: معوقات پیمانکاران این پروژه نیز بصورت ۱۰۰ درصد پرداخت خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه تا کنون دو هزار و ۶۰۰ متر این تونل از دو سمت شهرستانهای آبدانان _ دره شهر احداث شده، بیان داشت: با تخصیص اعتبار ادامه عملیات تکمیل این تونل مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

شاپور پولادی با بیان اینکه مسیر پلدختر به کبیرکوه از مهمترین پروژه های راهسازی مورد تآیید وزارت راه است، یادآور شد: احداث این تونل، نقش بسیار مهمی در حمل و نقل در غرب و جنوب غرب کشور خواهد داشت.

وی به خصوصیات فنی تونل کبیرکوه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این تونل با طول حدود ۵ کیلومتر یکی از بزرگترین و طولانی ترین تونل های کشور است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: با تکمیل این تونل علاوه بر ایمن سازی تردد و کوتاه شدن مسیر دره شهر به آبدانان، ارتباط استان های غرب و شمال غرب کشور به خوزستان و بنادر جنوبی نیز آسانتر خواهد شد.

شاپور پولادی تأکید کرد: برای تکمیل تونل کبیر کوه در حد فاصل شهرستان های آبدانان _ دره شهر، اعتبار لازم تخصیص داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.