روسیه در ادامه همکاری های دفاعی با سوریه یکی از پیشرفته ترین سامانه های ضدراداری را که از سال ۲۰۱۳ بهره برداری از آنها آغاز شده است، در این کشور مستقر کرد.

روسیه سامانه ضدراداری در سوریه مستقر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک که روز یکشنبه این خبر را اعلام کرده، نوشته است: سامانه جنگ الکترونیک کراسوخا۴ برای از کار انداختن رادارهای هوایی، مقابله الکترونیکی با هواپیماها و پهپادهای هدف کارآیی دارد.

رسانه روسی نوشته است: در یک فیلم گرفته شده از پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه سوریه از محل استقرار یگان رزمی نیروی هوافضای روسیه قرار گرفته روی پایگاه ایینترنتی شبکه تلویزیونی زویوزدا، به مدت چند ثانیه یک خودرو ویژه با چند آنتن راداری دیده می شود.
بنا به این گزارش، احتمال زیادی وجود دارد، این خودرو کراسوخا ـ ۴ جدیدترین سامانه جنگ الکترونیک روسیه باشد که برای پارازیت پراکنی برای از کار انداختن رادار هواپیماهای دوربرد، شناسایی دیگر پرنده ها، پهپاد ها و همچنین رادارهای ماهواره های شناسایی دشمن ساخته شده است.
اسپوتنیک نوشته است: براساس اطلاعات اعلام شده، این سامانه همچنین می تواند تاسیسات خودی را در شعاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری از شناسایی راداری دشمن به صورت کامل پنهان کند و همچنین وسایل ارتباطی و سامانه های جنگ الکترونیک طرف مقابل را از کار بیاندازد.
پیش از این نیز سامانه های پدافند هوایی اس ۳۰۰ و ۴۰۰ روسیه برای تامین امنیت هوایی مناطق گسترده ای از خاک سوریه و نیروهای روسی در این کشور مستقر شده است.
روسیه از مهرماه سال گذشته تاکنون بنا به درخواست دولت سوریه، سرکوب هوایی گروههای تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره را در این کشور ادامه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.