رهبر شورای راه نجات افغانستان با اشاره به اخبار منتشر شده از روابط طالبان با برخی از کشورهای همسایه افغانستان اعلام کرد که دیدار طالبان از ایران و روسیه احتمالا شایعه است اما حق مشروع این گروه است که با کشورها ارتباط سیاسی داشته باشد.

دیدار طالبان از ایران و روسیه احتمالا شایعه است اما ارتباط سیاسی با کشورها حق مشروع آنها است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  «سید اکبر آغا» وزیر دادگستری سابق طالبان و رهبر شورای راه نجات افغانستان اظهارداشت که سفر طالبان به ایران و روسیه به نظر وی احتمالا شایعه است اما این گروه حق دارد که برای انجام امور سیاسی با کشورها ارتباط داشته باشد.

وی در گفت‌وگو با پژواک اظهارداشت که با دولت افغانستان و طالبان مذاکره کرده است و آنها آمادگی خود را به شرط مذاکرات شفاف اعلام کرده‌اند.

عضو سابق طالبان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات این گروه با مقامات روسیه و ایران نیز گفت که مذاکرات سیاسی حق مشروع گروه طالبان است زیرا دولت افغانستان با بیش از 40 کشور ارتباط دارد و با جهان مذاکره می‌کند بنابراین رهبران طالبان نیز حق دارند که ارتباط سیاسی برقرار کنند.

سید اکبرآغا ادامه داد که با این حال باور نمی‌کند که رهبر طالبان با مقامات روسیه و ایران دیدار کرده باشد و احتمالا چنین موضوعاتی شایعه است.

رهبر شورای راه نجات افغانستان همچنین اظهارداشت که برای صلح دولت کابل و مخالفان مسلح تلاش‌هایی را از سه سال قبل آغاز کرده بود و تاکنون با سفر به 34 ولایت این کشور حمایت سران مختلف، علما و بزرگان را بدست آورده است.

وی گفت که مشکلات افغانستان با مراجعه به مردم حل خواهد شد بنابراین شورای راه نجات در تمامی ولایت‌های این کشور دفتری ایجاد کرده و تلاش می‌کند تا جنگ از طریق خود افغان‌ها پایان یابد.

سید اکبر آغا وزیر دادگستری سابق طالبان، چند سال در گوانتانامو زندانی بود و پس از آزادی ضمن قطع روابط با طالبان، شورای راه نجات افغانستان را برای صلح در این کشور تاسیس کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.