نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد وابسته به دولت یازدهم در طول دوره استقرار خود پول‌هایی بدتر از پول بابک زنجانی جابجا کرده است.

افراد وابسته به دولت یازدهم پولهایی بدتر از زنجانی جابجا کرده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زاکانی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز ۹ دی تحت عنوان همایش «از فتنه تا برجام» در ارومیه اظهارداشت: این افراد در معاملات نفتی در هر بشکه هشت دلار تخفیف داده اند که به مراتب بدتر از پول های بابک زنجانی است.

وی ادامه داد: ۱۰ برابر حکایت بابک زنجانی را برخی مرتکب می‌شوند و به ازای هر بشکه نفت تخفیف داده و مابه‌التفاوت را نورچشمی‌ها می‌برند و می‌خورند، الان در جمهوری اسلامی مدیرانی هستند که چند هزار میلیارد پول دارند کسانی که نه خودشان، نه پدر و مادرشان داشته و نه چنین ثروت‌هایی به آنها ارث رسیده ولی چون مدام مسئولیت داشته‌اند به اینجا رسیده‌اند.

زاکانی تاکید کرد: عده‌ای از مطالباتی چون لزوم خیزش علیه رانت و فساد ناراحت می‌شوند چرا که می‌بینند با مستندات در دادگاه حرف می‌زنیم این در حالی است که باید در این خصوص شفاف سازی های لازم صورت گیرد.

وی درادامه به موضوع برجام اشاره کرد و عنوان کرد: یکی از انتقادهای وارده به موضوع برجام عدم شفافیت آن است در این دولت حتی برای خود دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خیلی از اسناد و موارد محرمانه بود در حالی که شعار می‌دهند «دانستن حق مردم است».

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌تر در کمیسیون برجام  از یکی از وزرا سؤال شد که آیا از ابعاد و زوایای برجام آگاهی کامل دارید ‌که وی گفت ما اصلاً اطلاع چندانی از برجام نداریم چون اطلاعات کافی داده نمی‌شود.

وی گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هفت نفر بود که در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از آنها برخی موارد سوال شد عنوان کردند که ما چیزی نمی‌دانیم و کار را فقط دو یا سه نفر جلو می‌برند و برخی اسناد است که آنها را حتی ندیده‌ایم.

زاکانی اظهارداشت: قضاوت با خودتان باشد که این افراد قرار بود امانت ملی یک جمعیت ۸۰ میلیون نفری و مستضعفان عالم را به دست بگیرند و مسیری بروند که در آن عزت و اقتدار کشورمان تضمین شده و تحریم‌ها رفع شود.

وی در تشریح ابعاد دیگر برجام افزود: اساساً اصل موضوع FATF توسط یکی از جاسوسان لو رفت در حالیکه تا لحظه فاش شدن  این موضوع حتی هیچ کدام از اعضای دولت به ویژه شخص وزیر اقتصاد از آن اطلاع لازم را نداشت.

زاکانی در ادامه با تشریح وقایع انتخاباتی در دهه هشتاد گفت: در مردم‌سالاری دینی وجوه اساسی و عینی آن حاکمیت قانون هست در حالیکه در انتخابات سال ۸۸ آقای هاشمی گفتند موسوی ابطال انتخابات را کف خواسته‌هایش می‌داند و قانون را قبول ندارد و این در حالیست که  اگر در جامعه مشکل داریم علتش در عملی نشدن مطالبات قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ استارت تقلب خورده بود، بیان کرد: دوره‌ای که برگزارکننده انتخابات دوم‌خردادی‌ها بودند که چنین ادعاهایی مطرح شد ولی در سال ۸۸ با همه توان کودتایی علیه آرای مردم آغاز کردند و به رغم مشخص شدن کذب و بی‌اساس بودن این ادعا همچنان برخی در رسانه‌ ملی می‌آیند و می‌گویند «ما که هنوز دل‌مان صاف نشده است».

زاکانی افزود: تاکنون در اجرای اصول ۸، ۲۸ و ۲۹ قانون اساسی کم کاری شده ‌و موضوعاتی همچون امر به معروف و نهی ازمنکر، اشتغال و تأمین مسکن برای افراد جامعه به فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: دوره‌ای در کشورمان وجود داشت که نمایندگان مجلس ششم تحصن کردند تا انتخابات برگزار نشود بعد رهبری ایستادگی کردند که حتی یک روز نباید برگزاری انتخابات عقب بیفتد همچنین عده‌ای درصدد تغییر قانون اساسی بودند که رهبری مقابل آن هم ایستادند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی احیای حقوق ملت را از طریق احیای قانون اساسی امکان‌پذیر دانست و گفت: اگر در جامعه مشکلی داریم دلیل آن توجه نکردن به قانون اساسی است، به طوری که داشتن شغل آبرومند و خانه مناسب حق هر ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.