فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت در گستره ۴۹۶ هزار کیلومتر مربع در حساس‌ترین نقطه کشور از بعد حجم پروازهای عبوری برگزار می‌شود.

رزمایش مدافعان آسمان ولایت در حساس‌ترین نقطه کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در محدوده ماهشهر تا چابهار و به عمق کشور از چابهار تا کرمان، از کرمان به شیراز و از شیراز به اهواز و دزفول و ماهشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این رزمایش در گستره ۴۹۶ هزار کیلومتر مربع در بیش از هزار نقطه راداری، شنود، دیده‌بانی، موشکی و توپخانه‌ای برای یگان‌های پدافند هوایی، ارتش، سپاه، ناجا و بسیج مردمی برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به اشاره به ویژگی‌های این رزمایش افزود: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در حساس‌ترین نقطه کشور از بعد حجم پروازهای عبوری برگزار می‌شود که روزانه از همین نقطه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرواز مسافربری در حال عبور است و حجم بالای پروازهای فرامنطقه‌ای نیز در خارج از مرزهای ایران در حال تردد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید قوی پدافند غیرعامل این است که انشاءالله مثل همیشه رعایت حرمت‌های هوایی را بکنند و نزدیک به مرزهای هوایی و منطقه رزمایش ما نشوند.

اسماعیل ادامه داد: از نکات بارز این رزمایش این است که بخشی از این رزمایش را جوانان اداره می‌کنند که تاکنون در هیچ رزمایشی شرکت نکرده‌اند.

وی از حجم بالای شلیک‌های موشکی و توپ‌خانه‌ای به عنوان دیگر نکات بارز این رزمایش اشاره کرد و افزود: عبور پهبادهای ناشناس که در حکم دشمن فرضی هستند از دیگر بخش‌های رزمایش است و مدافعان هیچ اطلاعی از حمله‌ور ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) بیان کرد: امیدواریم خروجی این رزمایش نمایش اقتدار و قدرت‌آفرینی باشد که توسط جوان‌ترین سازمان رزم نیروهای مسلح یعنی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.