مشهد-سه هنرمند عکاس خراسانی عضو انجمن عکاسان استان؛ با درخشش در آخرین دوره جشنواره عکس آساهی ژاپن(۲۰۱۶)؛ مدال طلای این جشنواره را از آن خود کردند.

درخشش عکاسان خراسانی در جشنواره عکس آساهی ژاپن

به گزارش قدس انلاین، قدیر وقاری شورجه؛ عکاس پیشکسوت و باسابقه مشهدی در این دوره توانست هشتمین طلای خود را در آساهی ژاپن به دست آورد. علی سامعی؛ عکاس نیشابوری و مهدی عقیقی؛ عکاس قوچانی ساکن مشهد نیز دو هنرمند جوان خراسانی هستند که توانستند مدال طلای این جشنواره را از آن خود نمایند.

در آخرین دوره این جشنواره در مجموع، ۱۲ هزار قطعه عکس از عکاسان سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفت که هیأت داوران مطابق ادوار گذشته ۱۳۰ قطعه عکس، شامل ۸۰ عکس از عکاسان بین‌المللی و ۵۰ عکس از عکاسان ژاپنی را برای حضور در نمایشگاه برگزیدند. ۱۴ عکاس ایرانی هم توانستند به مرحله نهایی راه پیدا نمایند که سه نفر آن‌ها خراسانی هستند.

 این جشنواره یکی از باسابقه ترین رقابت‌های عکاسی در قاره آسیا محسوب می‌شود و مؤسسه انتشاراتی آساهی شیمبون با همکاری اتحادیه انجمن‌های عکاسی ژاپن این رویداد را هدایت و برگزار می‌کند. عکس‌های برگزیده و منتخب طی سال ۲۰۱۷ در بوستان‌های شهرهای ژاپن در معرض دید شهروندان ژاپنی و گردشگران این کشور قرار داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.