وزیر اسبق کشور گفت: نهم دی آری مردم به ندای حق و حقیقت بود.

نهم دی«آری»مردم به ندای حق بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، صادق محصولی شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: حماسه نهم دی نشانگر عزم ملی، عزت و استقلال مردم، بصیرت و تصمیم گیری درست ملت در مقابل دشمن بود.

وی افزود: نهم دی مردم به نداق حق و حقیقت آری گفتند و به ندای باطل در پوشش فتنه نه بزرگ دادند.

وزیر اسبق کشورگفت: بحث فتنه ۸۸  و نهم دی از زوایای مختلف قابل بررسی است که دانشجویان باید آن را به طور علمی تحلیل کنند. بررسی عوامل شکل گیری، پیامدها و دستاوردها و بسترسازی نهم دی از جمله مباحثی است که باید بررسی گردد چرا که دشمن همواره روش های مختلفی را برای مقابله با انقلاب ارائه می کند.

وی افزود: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون روش های متفاوتی از جمله نشان دادن سازش برای نفوذ در نظام را مد نظر داشتند اما باید به خاطر داشته باشیم که فتنه و حوادث سال ۸۸ به اسم تغییر اما با رویکرد براندازی نظام بود.

محصولی تاکید کرد: دشمن در فتنه ۸۸ بر روی شاخصه ای دست گذاشت که نکته مثبت و پرقدرت نظام بود و در اصل نماد مردم سالاری دینی است و آن هم انتخابات بود.

وی ادامه داد: قبل از انتخابات ۸۸ همایشی را برگزار کردیم که طی آن هر ۴ کاندیدا نماینده ای برای سخنرانی در آنجا داشتند و شعاری برای این همایش در نظر گرفته شد که از جمله آن مشارکت حداکثری، رقابت قانونی، اخلاق انتخاباتی و ...  بود چرا که عده ای دم از قانون می زدند اما خود قانون شکن بودند.

محصولی یادآور شد: شعار اول که همان مشارکت حداکثری بود محقق شد. مشارکت مردم ۸۵ درصد بود که تاکنون چنین آماری بی نظیر است اما در عمل شاهد بودیم که بزرگترین تقلب را اصحاب و سران فتنه انجام دادند چرا که آنان به امضای خود هم پایبند نبودند. آنان برگه ای را امضا کردند که طی آن اعتقاد و رفتار متناسب با قانون در آن قید شده بود که اینان انجام ندادند.

وی ادامه داد: پیش بینی این گونه رفتارها از جانب این افراد شده بود و حتی در نظرسنجی های رسانه های بیگانه زمانی که مشخص شد نامزد مورد نظر آنها رای و اقبال ندارد مردم را به تحریم انتخابات تشویق کردند اما همگان شاهد مشارکت حداکثری بودیم.

محصولی با بیان اینکه رفتار سران فتنه باعث بروز مشکلات شد، تصریح کرد: آنان ساعت 23برنده بودن خود را اعلام کردند در حالی که در برخی از شعب اخذ رای تا چند ساعت بعد مردم در حال رای دادن بودند و پس از آن هم که نتایج اعلام شد من برای اولین بار دستور دادم که آرای حوزه ها را همانگونه که نمایندگان آن تایید کرده بودند بر روی سایت وزارت کشور قرار دادم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید فضا را به گونه ای پیش ببریم که اتفاقات و ناراحتی ها تکرار شود اینکه به گونه ای حرف بزنیم و گونه ای دیگر عمل کنیم باعث بروز مشکلات است. لمپنیزم اگر بد بود امروز هم بد است اگر سفرهای استانی و حضور مردم در خیابان در گذشته بد بود امروز هم باید بد باشد و در کل اگر چیزی را نفی می کنیم امروز هم باید به آن حرف پایبند باشیم نه اینکه خودمان آن را انجام دهیم.

محصولی تاکید کرد: کار بد برای تمامی گروهها و جناح ها بد است و تناقض گویی باعث بروز مشکلات می شود.

وی با بیان اینکه هیچ اشکالی ندارد که مردم از حقوق وزرا باخبر باشند گفت: آنچه که برای من جای سئوال است مبنای قانونی حقوق ۲۰ میلیون تومانی است چرا که چنین مبنایی برای من قابل توجیه نیست.

محصولی یادآور شد: دولت حقوق وزرای دولت قبل و دولت خود را قبل از اعتراض مقام معظم رهبری به مردم اعلام کند.

وی گفت: اصولگرایی و اصلاح طلبی باید در عمل مشخص باشد نه در حرف ممکن است که برخی از اصلاح طلبان اعتقاد و ارزشهای بیشتر از فردی اصولگرا داشته باشند.

وزیر اسبق کشور با بیان اینکه متاسفانه امروز با بررسی آمارهای منتشر شده از جانب دستگاههای دولتی متوجه تناقض گویی های خود دولت می شویم، افزود: آمارهایی که دولت منتشر می کند وجود دارد و آمارهای دولت قبل نیز در دسترس عموم قرار دارد و مردم می توانند آنها را مقایسه کنند.

محصولی گفت: هزینه های جاری در دولت قبل ۸۹ هزار میلیارد تومان بود و در دولت فعلی با توجه به آمارهایی که اعلام شده به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و همگان باید بدانند هزینه جاری به معنی خارجی است که برگشت ندارد و این رقم از هزینه عمرانی کشور برداشت شده است. به طور میانگین هزینه جاری در دولت قبل ۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود در دولت فعلی ۱۳ هزار میلیارد تومان است طبق آمارهای ارائه شده توسط دستگاههای دولتی.

وی افزود: متوسط نفت در دولت قبل ۷۹ دلار بود، در دولت فعلی ۷۷ دلار است بنابراین آنچنان اختلافی ندارد در حالی که امور فروش نفت بر روی دلار ۳ هزار تومان بسته شده است و بنا به اعلام خود دولت فروش نفت نیز افزایش داشته است.

محصولی ادامه ادامه دادک مسکن اجتماعی قولی بود که داده شد و همگان مسکن مهر را نفی کردند اما چند سال گذشته هیچ خبری از آن نیست.

وی تاکید کرد: اگر به تناقض گویی در گفتمان توجه نکنیم باز هم شاهد بروز مشکلات خواهیم بود.

محصولی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر تقلب در انتخابات و عزل خود از وزارت کشور افزود: من عزل نشدم حتی تمایل هم نداشتم که در دولت دهم به عنوان وزیر مشغول بکار باشم چرا که اختلاف نظر و اختلاف سلیقه همواره وجود دارد و دلیلی هم ندارد که رفاقت چندین و چند ساله به خاطر مسائل کاری بر هم بخورد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر مبنی بر ثروت هزاران میلیاردی خود گفت: بارها گفته و باز هم می گویم پس از دوران دفاع مقدس از دولت استعفا دادم و وارد بخش خصوصی شدم و طی آن سالها هیچ گونه مشارکتی با دولت انجام ندادم و تمام دارایی من از بخش خصوصی است که تمام اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

وزیر سابق کشور گفت: دولت اگر مدرکی دال بر اینکه من یک ریال وام بانکی گرفته باشم پیدا کرد آن را منتشر کند چرا که تاکنون من نه وام گرفته ام نه معوقات بانکی دارم. اما جای سئوال است کسی که از اول انقلاب تاکنون پست دولتی داشته و امروز هم حضور دارد چرا سرمایه هزار میلیارد دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.