مشهد- رئیس اندیشکده یقین گفت:‌ امتحان‌های ما فتنه‌هایی است که حتی نمونه آن در دوره انبیا نبوده و وقتی ۹ دی را گرامی می‌داریم یعنی ما برای فتنه‌های عظیم‌تر از حمله صدام و بنی‌صدر آماده‌ایم و سبک زندگی مؤمنانه نیز همین است.

گرامیداشت ۹ دی به معنای آمادگی ملت ما در برابر فتنه های عظیم‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، حسن عباسی شامگاه یکشنبه در سلسله نشست‌های «پایان فتنه پایان فریب» در سالن ابن سینا مشهد با اشاره به مفهوم فتنه در نهج‌البلاغه اظهار کرد: فتنه در زبان امام علی (ع) یعنی زمانی که حق و باطل روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و هر گاه جای حق و باطل عوض شدند فتنه آغاز شده حکما و بزرگواران گفته‌اند که باید حق و باطل را از هم تفکیک کرده سپس حق را معروف و باطل را منکر کرده و بعد از آن امر به معروف انجام دهیم.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: رئیس افرادی که در فتنه ۸۸ روبه‌روی مقام معظم رهبری ایستادند مانند افرادی هستند که در زمان امام علی(ع) جلوی وی می‌ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه ساختار نظام بانکی و مالی کشور ما ربوی است، اظهار داشت: مقامات مسئول می‌گویند که مراجع تحت تأثیر القائات عوام هستند این یعنی منکری به نام ربا معروف شده اما حق منکر شده و فتنه‌ها به همین صورت شکل می‌گیرد و همین مال‌ها جمع می‌شوند که افراد روبه‌روی ولی فقیه جمع می‌شوند.

عباسی تأکید کرد: اگر حق و باطل جایشان تغییر کرد هر قدر امر به معروف و نهی از منکر کنید تاثیری ندارید تنها باید امام حسین(ع) بیاید و خونش ریخته شود تا اسلام را نجات داد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران در کشورهای غربی یک علم است، خاطرنشان کرد: این علم وضعیت بحرانی کشور را به حالت عادی باز می‌گرداند و در تفکر علمی قرآنی این دانش علم هدایت قرآنی نامیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.