مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ دشمن در جنگ سلفی و علوی و شیعه و سنی میلیاردها دلار سلاح در سوریه تزریق کرد، اما نتیجه نداد و اکنون انگلیس و فرانسه غصه شکست تروریست‌ها در حلب را می‌خورند.

غرب غصه شکست تروریست ها در حلب را می خورد

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم‌پورازغدی شامگاه یکشنبه در نخستین نشست از مجموعه نشست‌های گفتمانی بیّنات با موضوع «امت اسلامی، وحدت شیعه و سنی» در محل حسینیه آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای(ره) در آن طرف عالم مانند میانمار که جنگ نیست مسلمانان زنده زنده سوزانده می‌شوند و آمریکا از خانمی که رئیس جمهور این کشور بود تقدیر کرد، زیرا کودکان مسلمان را زنده زنده سوزاندند و بودایی‌ها هم در آنجا جشن گرفتند و آمریکا می‌خواهد در دنیا یک جنگ دینی میان ادیان و یک جنگ مذهبی میان مسلمانان به‌راه بیندازد و شیعه انگلیسی را با هدف نابودی بیداری اسلامی، مسجدها، پل‌ها، پیشرفت‌ها و غیره به راه انداخته‌اند و ۳۰ سال طول می‌کشد که به حالت اول بازگردد و این کار توطئه دشمن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نخستین باری که اسرائیل شکست خورد از انقلاب اسلامی و حزب‌الله بود و این شکست ادامه پیدا کرد و رژیم صهیونیستی ۴ شکست سنگین را متحمل شد گفت: حزب‌الله از اول انقلاب کنار ما بود و حتی در دوران جنگ مقابل صدام ایستاد.

حکومت های غیرمردمی در منطقه به دنبال حمایت از اسرائیل بودند

وی اظهار داشت: خلافت اسلامی باید در مکه و مدینه که مرکز اسلام است باشد و خلافت اسلامی در سوریه بود و در جهان عرب یک حکومت اسلامی مردمی نداشتیم و قذافی به دنبال تشکیل یک کشور به نام «اسراطین» که ترکیب اسرائیل و فلسطین است بود و جمال عبدالناصر و دیگران هم خیانت‌های زیادی داشتند و مهمترین هدفشان نجات اسرائیل بود و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد و دیگر اسرائیلی نخواهد بود و شاید به خواست خدا این اتفاق زودتر از این زمان رخ دهد.

وی افزود: امروز خیلی‌ها می‌گویند که اگر کمک ایران در جبهه مقاومت نبود سوریه و عراق نابود می‌شدند و در یمن، سوریه، عراق و لبنان جبهه مقاومت قوی شد و به‌زودی جبهه حزب‌الله در جهت نابودی صهیونیست به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: دنیا در حال تفکیک دو جریان اسلامی و دو جهاد است و یک اسلام سیاسی جهاد و حزب‌الله و دیگری اسلام جهادی تکفیری است و عملیات گروه دوم غیرعقلی و غیرمنطقی است.

بیان مشترکات نخستین گام حل اختلافات

وی با اشاره به اینکه اهل کتاب مشترکات زیادی دارند و جز خداوند از هیچ فرد دیگری اطاعت نمی‌کنند بیان کرد: همه با هم برابر و برادر هستیم و رب همه ما خدا است و اختلافات موجود را با یک همفکری به بهترین روش حل می‌کنیم. منطق قرآن برای حل اختلاف شروع از مشترکات است و برای حل اختلافات باید از منطقی‌ترین و اخلاقی‌ترین روش استفاده کنیم و از سه راه موعظه، حکمت و مناظره مودبانه در این مسیر باید استفاده کرد.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: مشرکان با ملحدان تفاوت دارند و مشرکان عالم معنا، خدا، خدایان و خدای خدایان را قبول دارند و تنها اشکالشان انحرافشان است. قرآن کریم می‌گوید به بت‌پرستان توهین نکنید، زیرا غیرمستقیم کاری می‌کنیم که به الله توهین شود و نه تنها کمکی به حق نکردیم، بلکه به باطل کمک کرده‌ایم و قرآن کریم نحوه برخورد با هر موضوعی را آموزش داده است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه انسان نمی‌تواند تمام هستی‌اش را روی خدایی بگذارد که لحظه‌ای هست و لحظه‌ای نیست و هیچ‌جا در قرآن برای تغییر در جهاد دین و مذهب و تحمیل آن سخنی نیامده و این موارد گفته وهابیت است تصریح کرد: کسی با اسلحه به جنگ ایمان نمی‌رود و اهانت دور از منطق و ادب است، همانند کاری که سلمان‌رشدی کرد.

اختلاف میان مذاهب پس از انقلاب شدت یافت

وی افزود: کسی که اقدامی خلاف قرآن می‌کند یک عنصر فرهنگی نیست، بلکه یک تروریست فرهنگی است و اختلاف میان مذاهب در قبل از انقلاب هم بود، اما پس از انقلاب تشدید شد و ایران اقلیت شیعه در جهان بود و دشمن خط‌های زیادی به عرب و عجم داد و تکفیری‌ها همیشه نوکر آمریکا هستند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: جغرافیای جهان اسلام پس از دو قرن سخت و  پر از تحقیر در حال تغییر است و این تحولات از شرق آسیا تا شمال آفریقا و قلب اروپا را گرفته و مرکز این تحولات خاورمیانه و مرکز آن ایران است که با یک انقلاب تاریخی مسیر تاریخ بشر را تغییر داد و امواج آن را در همه‌جا می‌بینیم و انقلاب ایران سبب بیداری اسلامی شد و مسیر حرکت و چرخش جهان را تغییر داد.

مهم‌ترین خطر به جان هم افتادن مسلمانان است

وی ادامه داد: هر روز شاهد تغییراتی در منطقه و جهان هستیم و شرایط دیروز با امروز و شرایط فردا با امروز متفاوت است. مهمترین خطری که تهدیدکننده است جنگ میان مسلمانان، ترور و تخریب شخصیتی است و باید مراقب باشیم که در جهت تحقق اهداف کفار که همان به‌جان‌هم انداختن مسلمانان است اقدام نکنیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه باید موضوعاتی مانند اختلاس و فیش‌های حقوقی نجومی را رسیدگی کرد و دشمن سوءاستفاده‌های زیادی از این موضوع دارد بیان کرد: مقام معظم رهبری بر وحدت میان شیعه و سنی و حل اختلافات میان مذاهب اسلامی تاکید کردند و راهکارهای ایشان کاملاً منطقی و اصولی است و به‌صورت صددرصدی قابل دفاع است.

وی ادامه داد: انحراف در بیداری اسلامی و سرکوب بیداری اسلامی دو هدف دشمن است تا کاری کنند که فکر انقلاب در ذهن ملت‌های مسلمان تا ۱۰۰ سال آینده نباشد، هرچند که تاثیری نگذاشته و ملت‌های عراق، یمن، بحرین و سوریه انقلاب‌هایی برگرفته از انقلاب ایران داشتند و در بحث آزادی حلب آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آل سعود و داعش تحقیر شدند و حمایت‌ها و دلارهای‌نفتی هم نتیجه نداد.

وحدت یکی از مصادیق رحمت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یک نمونه رحمت، مسئله وحدت است و جنگ، ستیز و دشمنی رحمت نیست و پیامبر اکرم(ص) برای وصل‌کردن آمدند و نه قطع کردن و اوج حرکت ایشان وحدت در نظام طبقاتی و رفع شکاف‌های طبقاتی بود.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: وحدت نژادها، قبائل، زبانی و ملی هم هست و فخرفروشی خلاف دعوت به وحدت است و وحدت باید توحیدی و در مسیر حق باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت در مسیر گناه و باطل وحدت نیست افزود: در چنین حالتی هرکس به دنبال منابع خود است و وحدت صوری و نمایشی هم قابل پذیرش نیست و در چنین حالت‌هایی به تحقق اهداف دشمن کمک کرده‌ایم.

وی گفت: اتحاد بر باطل، اتحاد ابدان است نه اتحاد قلوب و قرآن می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و فاصله نگیرید و همه به فکر هم باشیم نه آنکه بخواهیم کلاه همدیگر را برداریم و وحدت صوری و نمایشی هیچ منفعتی ندارد و خلاف امر قرآن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.