یزد- مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد در استان یزد مشاهده نشده است ودر صورت مشاهده استان آمادگی کامل برای مقابله با این بیماری را دارد .

 موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حدادزاده با بیان این خبر اظهارداشت: با شروع فصل سرما، و مهاجرت پرندگان آبزی آزاد پرواز، احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به وجود می آید که در صورت بروز می تواند منجر به خسارات مادی زیاد و به خطر افتادن سلامت آحاد جامعه شود.

وی افزود : به منظور پیشگری از شیوع این بیماری در استان علاوه بر تشکیل ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، جلسات هماهنگی بین بخشی نیز در محل اداره کل دامپزشکی استان یزد تشکیل شده است.

حدادزاده تصریح کرد: در اخرین جلسه که با حضور جمعی از مسئولین ادارات از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، رؤسای شبکه دامپزشکی و اتحادیه تعاونی های مرغداران مرغداران گوشتی و تخم گذار، کشتارگاه ها، مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها تشکیل شد مقرر گردید: تمامی مرغداران شرایط امنیت زیستی را بطور کامل در واحدهای خود به اجرا درآورند و هرگونه تلفات غیر معمول را در اسرع وقت به شبکه های دامپزشکی اعلام نمایند.

این مسئول خاطرنشان ساخت :همچنین ضمن تشکیل تیم واکنش سریع مقابله با بیماری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خانه های بهداشت روستاها هرگونه تلفات در این زمینه را فورا به شبکه های دامپزشکی اعلام نماید وبا عملی شدن همکاری ها بین ارگان های مرتبط از بروز و شیوع این بیماری پیشگیری به عمل آید.

حداد زاده گفت : بیماری آنفلوانزای طیور یکی از بیماری های ویروسی و واگیر دار تنفسی طیور است و دارای قدرت انتشار سریع می باشد که برای تشخیص بیماری در مواردی که سویه های فوق حاد ویروس آنفلوانزا مطرح هستند، ابتدا به میزان واگیری و تلفات جوجه ها و عوارض کالبدگشایی آنها توجه نموده و سپس جهت تایید تشخیص به آزمایشگاه ارسال می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.