مشهد- معاون فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به اینکه سینمای ایران مشکل تولید فیلم ندارد و به اذعان کارشناسان برجسته سینمای جهان هم طراز با سینمای جهان فعالیت می کند، گفت: سینمای ایران مشکل حمایت دارد.

سینمای ایران مشکل حمایت دارد

به گزارش قدس آنلاین، وحید جلیلی شامگاه یکشنبه در جلسه نقد و بررسی فیلم «یتیم خانه ایران» در تالار اجتماعات روزنامه قدس با تاکید بر حمایت از این فیلم سینمایی اظهار کرد: باید قدر این داشته‌ها را بدانیم و قدر دانستن نیز به حرف زدن و سخنرانی کردن نیست.

وی افزود: در مقطع تاریخی ساخته شده در فیلم «یتیم خانه ایران»، ۹ میلیون نفر ایرانی از دنیا رفتند، مادربزرگی داشتم که عنوان می‌کرد در یک روز نیمی از جمعیت روستای آنها از دنیا رفتند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد ادامه داد: تاریخ خودمان را متاسفانه خودمان روایت نمی‌کنیم، نمونه دیگر واقعه گوهرشاد است که نام یک شهید گوهرشاد را نیز حتی در مشهد نمی‌دانیم.

جلیلی بیان کرد: کسانی که با سینما آشنا هستند می‌دانند ساحت چنین فیلمی نیاز به چه غیرتی داشته است، چند ماه پیش یکی از فیلمسازان معروف دنیا به ایران آمد و از جمله برنامه‌های ترتیب داده شده برای ایشان تماشای فیلم «یتیم خانه ایران» بود که عکس‌العمل ایشان بعد از تماشای فیلم بهت و تعجب بود.

وی با اشاره به اینکه این کارگردان مشهور دنیا از دیدن فیلم «یتیم خانه ایران» تعجب کرده بود اظهار داشت: «قلاده‌های طلای» آقای طالبی ساخته شده بود و با سردبیران یکی از نشریات سینمایی تماس گرفتم و گفتم در تمام مجله شما مطلبی درباره «قلاده‌های طلا» نبود در حالی که بهترین فیلم معرفی شده آن دوره یک تله فیلم بود.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به بایکوت مطلق «قلاده‌های طلا» تصریح کرد: بدانیم در یک چنین شرایطی در میدان ماندن و سپس فیلم ساختن و آن خط را دنبال کردن ارزش و قدر این داشته‌های جبهه انقلاب را بالا می‌برد و باید قدردان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.