ایلام – معاون حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام گفت: تمام زیستگاه ‌های میزبان پرندگان مهاجر در ایام زمستان تحت کنترل و نظارت شدید محیط‌ زیست هستند و با متخلفان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

زیستگاه های پرندگان مهاجر تحت کنترل است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا ابدالی اظهار داشت: با توجه به چهار فصل بودن و تنوع آب هوایی در طول سال پذیرای پرندگان مهاجر است.

وی با بیان اینکه به‌ طور میانگین در استان ایلام همه‌ ساله از اوایل آبان ماه تا اوایل دی‌ ماه میزبان حدود شش هزار پرنده مهاجر است، افزود: تاکنون نیمی از این پرندگان در استان ایلام ماوا گرفته‌اند و بخشی دیگر نیز در حال ورود به استان هستند.

معاون حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه این پرندگان در آبگیرهای سدهای کرخه، دویرج و سیمره و نیز رودخانه‌هایی چون دویریج، میمه و آبگیرهای مهران تا اواسط اسفند ماه مهمان استان ایلام هستند، یادآور شد: از نیمه دوم اسفند کوچ آن‌ها به مناطق سردسیر شمال کره زمین شروع می‌شود و این فرایند تا اوایل اردیبهشت‌ ماه سال بعد ادامه دارد.

غلامرضا ابدالی خاطر نشان ساخت: برای حفاظت از این پرنده‌ های مهاجر تعداد گروه نظارتی و میزان گشت و کنترل اداره کل در مناطق مختلف محل اسکان این وحوش افزایش ‌یافته و همچنین با کمک افراد محلی و دوستداران حیات‌ وحش، برای تأمین امنیت زیستگاه و خوراک این پرندگان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.