اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تصمیم دولت در ارتباط با انتقال آب کارون تاسف‌بار است، گفت: انتقال آب کارون با مرگ استان خوزستان و رودخانه کارون همراه خواهد بود.

انتقال آب کارون باعث از بین رفتن کشاورزی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن حیدری شامگاه یکشنبه در نشست با نخبگان استان با تاکید بر اینکه از دولت می‌خواهیم که در رابطه با انتقال آب کارون و جلوگیری از آن تدبیر به خرج دهد، اظهار کرد: انتقال آب کارون باعث از بین رفتن کشاورزی خواهد شد.

وی تصمیم دولت در ارتباط با انتقال آب کارون را تاسف‌بار خواند و عنوان کرد: انتقال آب کارون با مرگ استان خوزستان و رودخانه کارون همراه خواهد بود.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار مردم استان خوزستان این است که این رودخانه زنده بماند و آب کارون منتقل نشود، ما از مسئولان این خواسته را می‌خواهیم.

حیدری با تاکید بر اینکه در آینده جنگ میان کشورها بر اثر آب خواهد بود، متذکر شد: من نسبت به بحث بی آبی استان هشدار می‌دهم.

امام جمعه موقت اهواز در رابطه با رودخانه کارون تصریح کرد: این رودخانه نعمتی است که استان خوزستان این موهبت الهی نعمت را دارد و نباید آن را دستخوش تغییر قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان خوزستان با وجود یک مدیریت جهادی توان تامین تولیدات کشاورزی را دارد، اظهار کرد: در میان نیروهای با استعداد، استان خوزستان دارای دشت‌های حاصلخیز و قابلیت کشت بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را دارا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از بندهای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، مدیریت صحیح کشاورزی است و مرگ استان خوزستان به منزله از بین رفتن کل کشور است.

حیدری در رابطه با بحث عملیات انتقال آب کارون تصریح کرد: این نقشه از سال ۲۷ اجرا و در سال ۶۴ روند سریعی به خود گرفت، در تمام دولت‌ها این بحث به صورت جدی دنبال شد اما دولتمردان نسبت به خواست مردم استان توجهی نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.