دیروز خبری در مورد معافیت مشمولان دارای افسردگی از خدمت سربازی منتشر شد، موضوعی که ایسنا صحت و سقم آن را از رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کرده است.

واکنش کمالی به معافیت افسرده‌ها از سربازی

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا مشمولان دارای افسردگی از سربازی معاف می‌شوند یا خیر، اظهار کرد: برابر قانون و آیین‌نامه‌های موجود تمامی مشمولان دارای افسردگی اعم از خفیف و شدید از سربازی معاف نمی‌شوند بلکه معاف از رزم خواهند شد.

وی با بیان اینکه امکان معافیت از سربازی به دلیل افسردگی وجود ندارد، اظهار کرد: بنابراین اظهاراتی که در مورد معافیت مشمولان و سربازان دارای افسردگی منتشر شده، مورد تایید نیست.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه نحوه تشخیص افسردگی سربازان برای معافیت از رزم چگونه است، به ایسنا گفت: تمامی مشمولان هنگام اعزام به سربازی توسط پزشکان معاین تحت بررسی قرار گرفته و در این بررسی‌ها، بررسی روانی نیز روی آنان انجام خواهد شد.

کمالی ادامه داد: در این مرحله اگر تشخیص بر افسردگی فرد باشد، این افراد معاف از رزم خواهند شد نه اینکه از سربازی معاف شوند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره سربازانی که ممکن است در حین خدمت به افسردگی مبتلا شوند اظهار کرد: در صورتی که علائم افسردگی در سربازان بروز پیدا کرده و یا آنان به این دلیل به ستاد کل نیروهای مسلح مراجعه کنند در حین خدمت نیز این افراد تحت بررسی قرار گرفته و در صورت تایید افسردگی، معاف از رزم از خدمت‌شان صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.