اصفهان – طی ۹ماهه سال جاری،گمرکات استان اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و ۱۱ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات ۹۶۳ هزار تن و به ارزش ۶۱۰ میلیون و ۹۵۴ هزار دلار انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۹ درصد و از حیث ارزش ۲۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۲ درصدی صادرات در استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل گمرکات استان اصفهان عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان را آهن آلات و فولاد و مصنوعات آن با ۳۱ درصد، مواد پتروشیمی با ۲۰ درصد، فرش با ۱۶ درصد و محصولات لبنی با ۵ درصد و سایر کالاها را ۲۸ درصد برشمرد و گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک اصفهان عراق با ۲۳۵ میلیون دلار و ۳۸ درصد سهم ازکل صادرات، افغانستان با ۱۵۰ میلیون دلار ۲۵ درصد، پاکستان با ۶۳ میلیون دلار و ۱۰ درصد و ترکمنستان با ۴۴ میلیون دلار و ۷ درصد است.
اسداله احمدی ونهری گفت: ۵۹ هزار و ۴۰۱ تن کالا به ارزش ۲۳۲ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳ درصد کاهش و از حیث ارزش ۷ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه حتی با کاهش واردات گمرکات استان، در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی سامانه پنجره فرامرزی شاهد افزایش ۲۶ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، بیان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در ۹ ماه سال۱۳۹۵، بالغ بر یک هزار و ۸۳ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان افزود: طی این مدت ۲۰ میلیون و ۸۱۵ هزار دلار کالا مربوط به واحدهای تولیدی با معافیت ترخیص شده است.
وی درباره مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۹ ماهه ۱۳۹۵ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۵ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۲ درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات ۹ درصد، کاغذ و مقوا با ۵ درصد بوده است.
احمدی ونهری بیان داشت: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۱ درصد، ایتالیا با ۱۵ درصد، کره جنوبی با ۱۳ درصد و آلمان با ۱۲ درصد بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی در این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۲۸۷ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصدافزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۹۴۶ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۵۵۵ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد افزایش و حیث ارزش ۱۱۵ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در ۹ ماهه۱۳۹۵ تشریفات گمرکی تعداد ۱۴۶۳۵ بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی اصفهان به ارزش بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال انجام شده که میزان از حیث تعداد نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۴ درصدافزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.