ایلام- مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: بزرگترین مشکل و دغدغه پزشکی قانونی ایلام؛ نبود پزشک و تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه سم شناسی و آسیب شناسی و کمبود امکانات خودروی است.

نبود پزشک وکمبود تجهیزات بزرگترین مشکل پزشکی قانونی ایلام است

به گزارش قدس آنلاین دکتر ساسان روندی با بیان اینکه این مجموعه خدمتگزار هم اکنون با حداقل کادر پزشکی و امکانات خودروی، به صورت شبانه روزی در خدمت مردم و محاکم دادگستری و مراجع انتظامی است، اظهار داشت: به علت حقوق بسیار پایین، سختی و فشار کار، حجم فراوان مراجعین و پرونده های مختلف قضایی و...؛ پزشکان هیچ علاقه و رغبتی برای خدمت در پزشکی قانونی ندارند.

وی با اشاره به اینکه کار در پزشکی قانونی بسیار سخت و طاقت فرسا است، افزود: پزشکی قانونی ایلام هم اکنون با یک پزشک متخصص طرحی( ۱۸ ماهه) و دو پزشک عمومی(با کمترین حقوق و مزایا) به سختی در حال انجام وظیفه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پزشکان این مجموعه پاسخگوی تعداد و تعدد پرونده های وارده و استعلامات مختلف نیست، بیان داشت: پزشکی قانونی ایلام هم اکنون از نبود تجهیزات آزمایشگاهی به شدت رنج می برد.

دکتر ساسان روندی با اشاره به اینکه با رایزنی های فشرده و با خواهش و تمنا، بیشتر آزمایشات سم شناسی و آسیب شناسی استان ایلام به استان های کرمانشاه و کردستان ارسال و به شدت موجب اطاله دادرسی می شود، یادآور شد: در برخی موارد خاص نیز آزمایشات به تهران ارسال می شوند و گاهی اوقات جواب آزمایشات بیش از ۵ ماه طول می کشد.

وی خاطرنشان ساخت: نبود خودرو و کمبود امکانات خودروی نیز بزرگترین چالش فراروی پزشکی قانونی ایلام است و انجام مأموریت های خاص و اورژانسی را با مشکل مواجه می سازد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به نوع خدمت و ضرورت حضور پزشکی قانونی در برخی صحنه ها و حوادث؛ بیشتر مأموریت های پزشکی قانونی غیرمترقبه است و داشتن خودرو مناسب و در دسترس، جزء نیازهای اصلی برای ارائه سریع و صحیح خدمت به جامعه هدف است.

دکتر ساسان روندی تأکید کرد: متأسفانه حجم تقاضاها و مراجعات مختلف به پزشکی قانونی ایلام با تعداد پزشکان، تجهیزات و امکانات این مجموعه همخوانی ندارد و همه مراجعین و صاحبان استعلام ها، انتظار دارند که همکاران ما به سرعت پاسخگوی شان باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون همه تلاش ها برای جذب پزشک مورد نیاز و تهیه و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات خودروی، بی نتیجه و بی حاصل بوده است، گفت: بزرگترین مشکل و دغدغه پزشکی قانونی ایلام؛ نبود پزشک موردنیاز و تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه سم شناسی و آسیب شناسی و کمبود امکانات خودروی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به اینکه از مسئولان ارشد کشوری و استانی انتظار داریم که در این خصوص چاره اندیشی کنند و پزشکی قانونی ایلام را دریابند، اظهار داشت: از عموم مردم و مراجعین و صاحبان استعلام ها نیز انتظار داریم که با سعه صدر و با در نظر گرفتن تعداد پزشک و میزان امکانات و تجهیزات پزشکی قانونی ایلام، امور  خود را دنبال کنند.

دکتر ساسان روندی به احداث ساختمان جدید پزشکی قانونی ایلام اشاره کرد و افزود: برای این مجموعه که در ۴ طبقه و با زیربنای بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده، بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، ساختمان جدید پزشکی قانونی ایلام را رسماً افتتاح کنیم، بیان داشت: از همه همکاران پزشکی قانونی استان که با سعه صدر و به صورت شبانه روزی با کمترین حقوق و مزایا؛ در خدمت آحاد مختلف مردم و دستگاه های مرتبط هستند، صمیمانه سپاسگزارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.