دبیر جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی با اعلان اینکه مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره تا ۱۷ دی ماه تمدید شده است،خبر داد: این جشنواره از ۲۸ دی‌ ماه آغاز و یکم بهمن‌ماه اختتامیه جشنواره خواهد بود که همزمان با اختتامیه چندین مرکز دیجیتال تازه تاسیس نیز افتتاح می‌شود.

اعلام جزییات جشنواره‌ی پویاگران انقلاب‌ اسلامی

 به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی جعفری دوشنبه (۶ دی ماه) در نشست تشریح برنامه‌های جشنواره با اشاره به اینکه مرکز هنرهای دیجیتال بسیج این جشنواره را تبیین کرده است، اظهار کرد: تا به امروز استودیوهای پویانمایی زیادی توسط مرکز هنرهای دیجیتال بسیج راه‌اندازی شده است و با کمک معاونت فرهنگی بسیج در این مجموعه تا به امروز ۲۵ استودیو ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز نرم‌افزارهای تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای زیادی در این سالن‌ها در تعداد زیاد تولید شده است، در گذشته جشنواره پویانمایی در محصولات کودکان محدود می‌شد اما در سال ۹۵ به خاطر وسعت مجموعه فرهنگی بسیج، اقدام به برپایی جشنواره‌ای به نام "پویاگران انقلاب اسلامی" کرده‌ است.

دبیر جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی با اشاره به شعار این جشنواره با عنوان "هنر پویا- رسانه انقلاب اسلامی"، خاطرنشان کرد: در این جشنواره ما اهدافی چون بسترسازی برای فعالیت و ظرفیت‌های توانمند در عرصه هنرهای دیجیتال، به اشترک‌گذاری آموخته‌های عرصه دیجیتال با گردآوری و ارائه هدفمند آثار، تلاش جدی برای تحقق و تلفیق اقتصاد پویا نمایی و بازی‌های رایانه‌ای در کشور با نگاه حمایت داخلی در سال اقتصاد مقاومتی، ارتقا سطح دانش و توانایی‌های فنی و گسترش علوم و تکنولوژی برای دستیابی به آثار با کیفیت را دنبال می‌کنیم.

جعفری تاکید کرد: هدف نهایی ما این است که ظرفیت شناسایی شده در شهرستان‌ها که از بسته‌های حمایتی بسیج استفاده می‌کنند به واسطه این جشنواره شناخته شوند و بیشتر آثار آنها دیده شود.

وی در ادامه موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و بخش ویژه شهدای مدافع حرم را از موضوعات جشنواره‌ی پویاگران انقلاب اسلامی برشمرد.

دبیر جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی همچنین بخش‌های مختلف این جشنواره را اینگونه برشمرد؛ بخش اصلی: تولیدات پویا نمایی و بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه به دبیری مجتبی دیانتی، بخش جنبی: موشن گرافیک، نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه، اکران پویانمایی‌های فاخر سینمای ایران، رویداد رقابتی-تجربی و آموزشی ۷۲ ساعت برای تولید بازی‌های کوچک به دبیری رضا صادقی.

بخش ویژه: ویژه تولیدکنندگان آثار پویانمایی کوتاه، داستان سریالی و سینمایی در دو بخش(بخش اول: رقابت بین مراکز هنرهای رقومی بسیج سراسر کشور، بخش دوم: رقابت بین سایر هنرمندان عرصه پویانمایی کشور.)

جعفری افزود:در بخش بازی‌های رایانه‌ای همه به صورت یک‌جا در یک بخش مستقل حضور دارند، در این بخش به بهترین بازی، بازی‌نامه و سند طراحی بازی جایزه تعلق می‌گیرد و آثار راه‌یافته بخش نهایی داوری در لیست حمایت‌های مرکز هنرهای رقومی بسیج قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بخش موشن گرافیک تصریح کرد: این بخش به شکل رقابتی بین تولیدکنندگان آثار موشن گرافیک در سبک‌های مختلف لوگو موشن، آرم استیشن، پوستر موشن، موشن تایپوگرافی، اسلاید موشن(در دو بخش اصلی که رقابت بین مراکز هنرهای رقومی بسیج سراسر کشور بوده و بخش مستقل که رقابت بین سایر هنرمندان عرصه پویانمایی است) می‌باشد.

دبیر جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۷ دی ماه تمدید شده است، این جشنواره از ۲۸دی‌ماه آغاز می‌شود و یکم بهمن‌ماه اختتامیه جشنواره خواهد بود، همزمان با اختتامیه چندین مرکز دیجیتال تازه تاسیس نیز افتتاح می‌شود.

جعفری اضافه کرد: همزمان با مراسم اختتامیه از دو محصول ویژه دیجیتال بسیج رونمایی می‌شود که اولین اثر "سرزمین من" بازی آنلاین تلفن همراه است و دیگری نرم افزار مشترک "انقلاب عشق" است که مخاطب از ۱۵خرداد ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ در قالب وقایع قرار می‌گیرد.

وی افزود: محل اکران جشنواره در سالن بصیرت لانه جاسوسی به مدت سه روز در چهار سانس است که بصورت رایگان بلیت‌های آن توزیع می‌شود.

دبیر جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها تصریح کرد: در این جشنواره برای اولین‌بار در بخش سی جی یک جشنواره برگزار می‌شود و از این لحاظ کاملا تخصصی است، همچنین فرآیند تولید اثر در ۷۲ ساعت برای اولین‌بار در کشور رخ می‌دهد، در ضمن جایزه آن با جشنواره‌های دیگر هم متفاوت خواهد بود و علاوه بر تقدیر و تجلیل، افراد برتر از بسته‌های ویژه بسیج برخوردار خواهند شد.

جعفری با بیان اینکه تا به امروز ۳۰۰اثر ارسال شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که این تعداد تا سقف ۷۰۰اثر برسد، در همین راستا نزدیک به ۱۷۰۰دقیقه تولید اثر که در دوسال گذشته در بخش دیجیتال صورت گرفته است نیز ارائه می‌شود، همچنین بعد از اتمام ارسال آثار تیم داوری اعلام می‌شود، این تیم کاملا از میان افراد فنی و صاحب سبک هر بخش خواهند بود.

وی ادامه داد: باتوجه به شعار این جشنواره به طور کلی این جشنواره در سه بخش برگزاری خواهد شد، ابتدا گردهمایی فعالان این عرصه، سپس شکوفایی استعدادها (شناسایی فعالان این عرصه که این افراد به خاطر امکانات آثارشان دیده نشده است) و در آخر اهمیت کارکرد رسانه در ارائه مفاهیم انقلاب اسلامی می‌باشد.

دبیر جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی گفت: بخش بین‌الملل در سال آینده برپا می‌شود و امسال هم نام جشنواره با بخش بین‌الملل عجین بود اما به خاطر شرایط زمانی و بودجه‌ای قرار بر این شد که امسال تنها بخش داخلی فعال باشد اما برای سال آینده با کشورهای عربی و فارسی زبان مذاکره شده است تا حضور داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.