اردبیل- مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل از صدور شناسنامه برای غار های این استان خبر داد.

غار های اردبیل صاحب شناسنامه می شوند

به گزارش قدس آنلاین،موسی کنعان‌پور عصر دوشنبه در جلسه کارگروه غارشناسی استان اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود که از مشاوران متخصص و کارآمد برای مطالعات شناسایی غارهای منطقه استفاده شود تا بتوانیم از این طریق غارهای منطقه را به طور مطلوب شناسایی کنیم.

وی افزود:‌ مطالعه غارها نیازمند وسائل و تجهیزات غارنوردی بوده که در صورت تخصیص اعتبار تهیه شناسنامه‌های تمامی غارهای استان اردبیل براساس دستورالعمل حفاظت و بهره‌برداری غارها انجام خواهد شد که خوشبختانه هم‌اکنون این موضوع با روند مطلوبی ادامه دارد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل ونقل و ترافیک استانداری اردبیل گفت: اهمیت و ارزش حفاظتی غارهای منطقه امری لازم و ضروری است، چرا که غارها بخشی از اکوسیستم طبیعی هر منطقه بوده و حفاظت و بهره‌برداری اصولی از آن با مشارکت و حضور جوامع بومی ضروری است.

کنعان‌پور تصریح کرد: همکاری دهیاران با اداره‌کل حفاظت محیط زیست اردبیل در شناسایی غارهای استان شایسته تقدیر و قدردانی است و شناسنامه‌دار شدن غارها اقدام مفیدی است که باید با دقت کافی انجام شود تا بتوانیم اطلاعات کاملی از آنها داشته باشیم و علاوه بر آن گسترش گردشگری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی غارها با بهره‌برداری پایدار از غارهای استان منوط به شناسایی و درجه بندی آنها به دست می‌آید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.