همزمان با دومین روز از سفر رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر به مناطق محروم خراسان جنوبی، دو خانه هلال در مناظق محروم این استان افتتاح شد.

اهداف احداث خانه های هلال در مناطق محروم

 به گزارش «قدس آنلاین»، فرح ناز رافع اظهار کرد: در راستای تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» و اشاعه آموزش های  همگانی برای مقابله و رویایی موثر در برابر حوادث و سوانح طبیعی، روز گذشته دو خانه هلال در مناطق محروم استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های تخصصی ویژه‌ای در حوزه  اقدامات پیشگیرانه و تامین سلامت نیازمندان و اقشار محروم  در طرح های  سلامت جمعیت هلال احمر تعریف شده است، بیان کرد: بسته‌های خدمتی برای این افراد در تمامی مناطق محروم کشور با مشارکت پذیری خیرین و حامیان اجتماعی این سازمان در حال اجراست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به درصد بالای جمعیت بیماران نیازمند دریافت  خدمات بهداشتی درمانی در استان خراسان جنوبی، از اقدام نیکوکاران جمعیت هلال احمر برای تامین اعتبار ساخت و تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی تقدیر کرد و گفت: ویزیت‌های ادواری، ارجاع بیماران و سالمندان به مراکز تخصصی برحسب نیازسنجی دقیق و غربالگری و همچنین بسته‌های خدمتی در حوزه‌های تخصصی تغذیه و سلامت روان به منظور برخورداری اقشار آسیب پذیر از خدمات جامع‌تر از جمله کارکردهای موثر خانه های هلال و پزشکان و پیراپزشکان داوطلب است.

رافع با اشاره به ایجاد مراکز کارآفرینی و اجرای طرح بزرگ توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه ای و کم برخوردار توسط سازمان داوطلبان در استان های پایلوت، بر ضرورت و افزایش اجرای پروژه های محرومیت زدایی داوطلبانه در استان خراسان جنوبی تاکید کرد.

در دیدار رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از سوی فرماندار، امام جمعه و مسئولان شورای شهر، بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی آموزش های همگانی و آمادگی در برابر حادثه ها تاکید شد.

نشست صمیمانه با امدادگران پایگاه امداد جاده ای و بازدید از روند ساخت پروژه اداری ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان و برگزاری نشست های متعدد با اعضای شورای شهر، فرماندار و ائمه جماعات، بخش های دیگر برنامه های آخرین روز سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به استان خراسان جنوبی بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.