ساری- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در شناسایی افراد بی سواد همچنان با چالش مواجه هستیم.

در شناسایی افراد بی سواد با چالش مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داود تقی نیا صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: برای حل این موضوع در جلسه شورای سوادآموزی به فرمانداران ابلاغ شد تا بخشداران و دهیاران در شناسایی افراد بیسواد و کم سواد مشارکت کنند.

وی در رابطه با پرسش قدس آنلاین مبنی بر چگونگی باسوادشدن افراد معلول، یادآور شد: با همکاری بهزیستی، معلولان جسمی حرکتی را شناسایی و برایشان معلم درنظر می گیریم تا از نعمت سواد بهره مند شوند.

تقی نیا میزان باسوادی در سال ۹۰ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را  ۹۶درصد اعلام کرد و یادآور شد: منتظر نتایج سرشماری نفوس و مسکن می باشیم و پیش بینی می شود آمار باسوادی به در مازندران به ۹۸ درصد رسیده باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بالاترین نرخ باسوادی در این گروه سنی را به خود اختصاص داده ایم، از باسوادشدن ۹۹۳۰ نفر در سالجاری خبر داد.

تقی نیا با بیان اینکه امسال ۱۰۰۳ نفر دوره های تحکیم سوادآموزی را فرا گرفتند، اضافه کرد: چهار مرکز یادگیری محلی در شهرهای ساری، قائم شهر و آمل راه اندازی گردید و بیسوادان در کنار تحصیل، مهارت های اساسی و حرفه ای زندگی را فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه مردان شهری با نرخ باسوادی ۹۷ درصد و زنان روستایی با نرخ باسوادی ۹۲ درصد بیشترین و کم ترین آمار باسوادی را دارا هستند، یادآور شد: در طرح خودآموز، افراد بیسواد توسط خانواده شان آموزش می بینند و در صورت قبولی در امتحانات مبلغ ۶۹۸هزارتومان دریافت می کنند.

تقی نیا در پایان گفت: افرادی که موفق به کسب مدرک سوم ابتدایی شوند، مبلغ ۱۳۹ هزارتومان دریافت خواهند کرد که در این راستا ۹۸ میلیون تومان بعنوان پاداش به حساب دانش آموختگان واریز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.