معاون پژوهشی اداره کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد از تمدید مهلت تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب به اعضاء و مربیان باشگاه‌های کتابخوانی خبر داد.

مهلت تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب به باشگاه‌های کتاب‌خوانی تمدید شد

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، ابراهیم حیدری دبیر اجرایی جشنواره باشگاه  های کتابخوانی گفت: مهلت  تخفیف پنجاه درصدی خرید کتاب برای اعضا و مربیان جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی تا چهار بهمن‌ماه تمدید شد. اعضا و مربیان باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند با داشتن کارت ملی به کتاب‌فروشی‌های برگزیده مراجعه کنند و کتاب های مورد نیازشان را تهیه کنند.

وی افزود: این باشگاه‌ها در مرحله‌ی اول در ۱۶ شهر نامز پایتخت کتاب ایران، یعنی اصفهان، اهواز، تبریز، بوشهر، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، شهرری، شهرکرد، شیراز، کاشان، گنبدکاووس، نیشابور و یزد راه‌اندازی شده است. این باشگاه تا کنون بیش از هیجد هزار عضو دارد.

وی تصریح کرد: هر مربی که  در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است می‌تواند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند. بر این اساس معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی  از جمله‌ی افرادی هستند که می‌توانند اقدام به  راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی کنند. پیش‌تر اعضاء و مربیان باشگاه‌ها تا بیست و چهارم آبان‌مماه فرصت استفاده از این امکان را داشتند و به دلیل استقبالی که از این طرح تخفیف شد تا چهارم بهمن ماه تمدید شد.

حیدری گفت: به پیشنهاد دبیرخانه پایتخت کتاب نیشابور و با همکاری شبکه شهرهای دوستدار کتاب و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس تفاهم‌نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مشارکت خانه کتاب و همکاری دستگاه‌های اجرایی و عمومی شهرها، «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» در ۱۶ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران برگزار شده است.

به گفته وی، در طول شش ماه گذشته نزدیک به ۱۹۰۰ باشگاه با بیش از ۲۰۰۰۰ عضو در شهرهای پانزده‌گانه تأسیس شده و به فعالیت پرداخته‌اند. همه این باشگاه‌ها در شهرهای خود و در جریان رقابت‌های پرشور داخل شهرها، و زیر نظر هیئت داوران محلی، باشگاه برگزیده، کتاب برگزیده، نامه برگزیده، فیلم کوتاه برگزیده خود را انتخاب کرده‌اند و باشگاه مذکور را برای شرکت در رقابت‌های ملی به دبیرخانه مرکزی معرفی کرده‌اند. در حال حاضر همه اعضای باشگاه‌ها با اشتیاق در انتظار برگزاری اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان هستند تا نتایج نهایی مشخص شود. در دور اختتامیه از ۱۵ شهر و بر اساس نظر هیئت داوران ملی، سه باشگاه برگزیده در سطح ملی معرفی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.