وزیر جهادکشاورزی بابیان اینکه برخی گیاهان دارویی می‌توانند تا ۱۰ برابر درآمد کشاورزان را افزایش دهند، گفت: کاشت گیاهان دارویی مصرف آب را یک‌سوم کاهش می‌دهد.

کاشت گیاهان دارویی مصرف آب را یک‌سوم کاهش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمود حجتی ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از یک شرکت تولید گیاهان دارویی در کرج، اظهار کرد: باید تقاضای سنتی و مبتنی بر خام فروشی را به تقاضای تجاری محصولات فرآوری شده با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم .

وی در ادامه تأکید کرد: شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی با فرآوری گیاهان دارویی و تولید انواع داروهای گیاهی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

حجتی گفت: باید تقاضای مبتنی بر خام فروشی را به تقاضای تجاری محصولات فرآوری شده با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم .

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه برخی گیاهان دارویی می‌توانند تا ۱۰ برابر درآمد کشاورزان را افزایش دهند، گفت: مصرف آب در کشت گیاهان دارویی در مقایسه با محصولات زراعی تا یک‌سوم کاهش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت ایجاد تقاضا برای بازارهای گیاهان دارویی سازوکار متناسب با تقاضا ایجاد می‌شود.

حجتی با اشاره به ویژگی منحصربه‌فرد کشور در گیاهان دارویی و اقبال عمومی و جهانی به این محصولات، بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه برای اشتغال‌زایی، تولید ثروت و ارزآوری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تحریک و افزایش تقاضا و فرآوری دانش‌بنیان برای تولیدات گیاهان دارویی، موتور محرکه در این حوزه است، گفت: صنایع فرآوری، بسته‌بندی و بازرگانی محصولات زنجیره‌ گیاهان دارویی، اشتغال و کسب‌وکار و ارزش‌افزوده‌ بیشتری ایجاد می‌کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.