مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ۱۷۰ کارگاه و دوره پیشگیری از اعتیاد در پارس جنوبی برگزار شد.

۱۷۰ کارگاه و دوره پیشگیری از اعتیاد در پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مهدی یوسفی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی با شورای مبارزه با مواد مخدر کشور داریم و دبیرخانه در منطقه فعال شده است و با وزارت فاه و تامین اجتماعی نیز هماهنگی خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را در محیط صنعتی و جامعه محلی دنبال می‌کنیم و هر برنامه و اقدامی که باید انجام شود کل منطقه را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: ۳۱۶ کارگاه و دوره مهارت‌های زندگی توسط منطقه ویژه پارس اجرا شده است که در مجموع هفت هزار و ۸۱۶ نفر در این دوره‌ها حضور داشته‌اند.

وی از برگزاری ۱۷۰ کارگاه و دوره پیشگیری از اعتیاد با حضور پنج هزار و ۸۰۱ نفر خبر داد و بیان کرد: ۱۶ دوره و کارگاه مشاوره ترک اعتیاد قبل از ازدواج با حضور ۱۷۴ نفر برگزار شده است.

یوسفی از برگزاری ۲۰۶ دوره و کارگاه مشاوره ازدواج خبر داد و افزود: سه هزار و ۳۸۱ نفر مشاوره فردی گرفتند و ۵۱۲ نفر نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی افزود: برگزاری ۲۷ نشست شورای هماهنگی در شهرستان‌ها، برگزاری ۱۵ همایش، برگزاری ۵۳ نمایشگاه، نصب ۲۲۰ بنر و شعار، برگزاری ۲۳ نشست با انجمن‌های مردم‌نهاد، توزیع ۴۵ هزار بروشور و تراکت و پیامک پیشگیری از اعتیاد از دیگر اقدامات است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقاط آسیب پذیر منطقه را ۳۰ نقطه و تعداد کمپ‌ها را شش کمپ بیان کرد و گفت: نیروی انتظامی نیز اقدامات خوبی داشته است که می‌توان به اجرای ۱۸۱ طرح پاکسازی اشاره کرد.

وی از متلاشی شدن ۳۲۴ باند مواد مخدر و دستگیری ۳۲۴ نفر خبر داد و اظهار داشت: ۲۲ قاچاقچی در سطح منطقه دستگیر شده است و ۱۰۱ وسیله نقلیه توقیف شده است و میزان کشفیات حدود ۲.۴ تن بوده است.

یوسفی افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی داشته است و به صورت مستمر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی و اجتماعی و . . . حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.