مشهد- وقتی مهربانی باشد زمستان هم بهار می‌شود بخصوص برای کودکان یتیمی که تاکنون گرمای آغوش پدر را لمس نکرده‌اند و دانش‌آموزان نیازمندی که بخاطر فقر خانواده مجبور به ترک تحصیل شده‌اند و...

میزبانی از کودکان یتیم مشهدی در «بهار مهربانی»

قدس آنلاین- پروین محمدی:در آغازین شبهای سرد زمستان گروه «بهار مهربانی» بهترین و زیباترین و به یادماندنی‌ترین شب‌ها را برای ۸۸ دانش‌آموز دختر و پسر (۴۰ دختر و پسر یتیم و ۴۸ دانش‌آموز نیازمند) از مناطق محروم فیض‌آباد، بازه شیخ عباس آباد و مهدی آباد به همت خیرین و جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی (گروه حس هفتم) رقم زد و این شب زمستانی و سرد را برای این کودکان غمگین و سرمازده به بهاری گرم و دلنشین تبدیل کرد.

کودکانی که به مدد انسان‌های مهربان و رئوف در این جشن شرکت کردند و با عصرانه و شام پذیرایی شدند، در مسابقه با دوستان خود به رقابت پرداختند و جایزه گرفتند، با بادکنک‌های رنگارنگ بازی کردند، خندیدند و... خندیدند و صدای خنده کودکانه و شادمانه‌شان نیک اندیشان حاضر در این همایش مهربانی را به وجد آورد. انسان‌های مهربانی که امتیازشان بر دیگر آدم‌های این کره خاکی، دل‌های پاک و قلب‌های رئوفشان است و باعث خوشحالی بچه‌هایی شدند که شرکت در این جشن را شاید در خواب هم نمی‌دیدند. شبی که تالار گلستان با عطر رأفت و مهربانی درآمیخت و شادمانی را برای چند ساعت میهمان قلب‌های کوچک کودکان یتیم و نیازمند شهر و دیارمان کرد.

همت عالی

گروه «بهار مهربانی» با ۹۰۰ عضو از اقشار مختلف (پزشک، فرهنگی، مدیرعامل، مهندس، کاسب و... و حتی اعضای مقیم اروپا) در عمر ۷ ساله خود ۸۰۰ دانش‌آموز نیازمند را تحت پوشش قرار داده و بیش از ۵۰ دانش‌آموز را که بدلیل فقر خانواده ترک تحصیل کرده بودند به آغوش مدرسه بازگردانده است. افزون بر آن سرپرستی تحصیلی ۷۰ دختر یتیم را پذیرفته و روز درمیان در مدارس مناطق محروم یاد شده صبحانه و میان وعده بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنند.

همچنین خانواده ۴۰۰ از کار افتاده و نیازمند از کمکهای این گروه برخوردار شده و با اجرای طرح «کارت نان» ۲۰۰ خانواده نیز که حتی نان خالی برای خوردن نداشتند با ارایه کارت نان به نانوایی، «نان رایگان» دریافت می‌کنند.

امسال زمستان ۳۴ بخاری توسط اعضای گروه تهیه و بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است و... در یک شب زمستانی و سرد با برگزاری جشن برای کودکان یتیم و دانش‌آموزان چند منطقه محروم شهرمان و توزیع هدایا (دستکش، کلاه، شال گردن، لباس، لوازم التحریر و...) بین بچه‌ها شادی را به قلب‌های کوچک آنها هدیه دادند.

گفتنی است در حاشیه این جشن بازارچه خرید (صنایع دستی، غذا و...) نیز برپا شد که درآمد حاصل از آن صرف خانواده‌های تحت پوشش خواهد شد و غرفه سلامتی برای اندازه گیری فشار خون، قد و وزن شرکت‌کنندگان دایر گردید. همتشان عالی و تلاششان ستودنی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.