مشهد- اگر تا پیش از این ماموران شهرداری مشهد طرح برخورد با متخلفان را در دستور کار داشتند حالا قضیه به شکل دیگری رقم می خورد زیرا متخلفان نیز با استفاده از اهرم زور و خشنونت مدتی است که با ماموران شهرداری برخورد می کنند!

متخلفان ساختمانی با ماموران شهرداری برخورد می کنند!

قدس آنلاین- علی یزدی: به گفته یکی از بازرسان سازمان نظام  مهندسی ساختمان مشهد، تخلفات ساختمانی گرچه در همه مناطق شهر کم و بیش  وجود دارد با این حال در حومه و حاشیه شهر مشهد و بخش‌هایی از مناطقی مانند شهرداری منطقه ۲ و۹ (محدوده بلوار دلاوران) بیشتراست.

وی که خواست نامش فاش نشود با اشاره به تخلفات ساختمانی در بخش‌هایی از خیابان‌های موسوی قوچانی،فرامرز عباسی و بلوار جانبازواقع در منطقه ۲و همچنین در محدوده بلوار دلاوران (منطقه ۹ شهرداری) اظهار داشت: بیشترین گزارش‌های تخلفات ساختمانی، مردمی است که به دنبال آن بازرسان برای بازرسی به محل‌های گزارش شده مراجعه می‌کنند.

خیابان‌های موسوی قوچانی و جانباز بهشت متخلفان ساختمانی

وی با بیان اینکه در بین گزارش‌های مردمی، مناطقی مانند بخشی از خیابان‌های موسوی قوچانی وجانباز در صدر تخلفات ساختمانی قرار دارند، افزود: از همین رو به دنبال حساسیت این مناطق و گزارشات مردمی وقتی بازرسان برای بازدید به این ساختمان‌ها مراجعه می‌کنند با برخورد شدید مالکین مواجه و اجازه ورود به ساختمان به ماموران داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اراضی خیابان‌هایی مانند جانباز ۷ و ۹ موقوفه است،اضافه کرد:عمده تخلفات ساختمانی در این بخش‌ها نداشتن پروانه ساخت واضافه ساخت چند طبقه بیش از حد است که البته شهرداری نیز در جریان این تخلفات هست، اما گویا قدرت لازم برای برخورد با این تخلفات به دلایلی مانند ترس از برخورد متخلفین را  ندارد.

وی با تأکید بر اینکه، ساختمان‌های یاد شده به دلیل تخلف باید تخریب شوند،گفت: ساختمانی که باد بند ندارد در صورت ریزش به هنگام حوادثی مانند زلزله علاوه بر اینکه خود ریزش می‌کند، چند ساختمان مجاورهم در اثر این ریزش تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اراضی خیابان‌های مانند موسوی قوچانی و جانباز قولنامه‌ای است، گفت:از آن جایی که شهرداری به اراضی قولنامه‌ای پروانه ساخت نمی‌دهد، بنابراین ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده و ساختمان‌های احداث شده سند ندارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده بر ساخت و سازهای غیر مجاز یادآور شد: اقداماتی مانند پلمب، توسط مدیریت نظارت بر ساخت و سازها انجام می‌شود اما با وجود این پلمب، همچنان در داخل ساختمان ساخت و ساز انجام می‌شود و پلیس ساختمان هم به دلیل اینکه ساختمان پلمب شده است حق ورود ندارد.

وی ادامه داد: از جمله تخلفات دیگر این است که به طور مثال ساختمانی در دو یا سه طبقه بتن‌ریزی شده است اما شبانه یا در تعطیلات، دو یا سه سقف دیگر به صورت ضربی احداث می‌شود.

شهرداری موظف به برخورد است

معاون امور پیشگیری از وقوع جرم دادستان مشهد، درباره ورود این معاونت به حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی از خیابان‌های  بلوار جانباز و موسوی قوچانی و موضوع برخورد فیزیکی متخلفان با مأموران شهرداری و نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: به طور حتم  وظیفه شهرداری است که باید در موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق یاد شده ورود و برخورد کند.

شریعت یار در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: البته اگر کسانی  هستند که در برابر ماموران شهرداری می‌ایستند و سرپیچی می‌کنند باید شهرداری از طریق مراجع قضایی و دادسرا موضوع را گزارش و اقدام کند.

وی با بیان اینکه البته به صورت گذرا تخلف‌ها و مسایل مناطق یاد شده را شنیدم، اضافه کرد: به طور حتم کسی حق ندارد در برابر مأموران دولت بایستد، سرپیچی و مقاومت کند، لذا اگر چنین رفتاری باشد شهرداری باید موارد را به دادسرا گزارش تا برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

شریعت یار تصریح کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم به طور جدی ورود خواهد یافت به ویژه اینکه اگر قرار باشد در حوزه ساخت و ساز این افراد بخواهند تخلف کنند معاونت پیشگیری از وقوع جرم اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام خواهد داد ضمن اینکه از مأموران شهرداری حمایت و با متخلفین برخورد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.