کرمان - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: شایع ترین نوع خشونت ها بر اساس یافته ها و تحقیق انجام شده در یکی از مناطق حاشیه ای کرمان، به ترتیب خشونت های روانی، کلامی، جسمی، اقتصادی و جنسی است.

خشونت روانی شایع ترین نوع خشونت درحاشیه شهرکرمان است

به گزارش قدس آنلاین، عباس صادق زاده اظهار داشت: تحقیقی از سوی کارشناسان صاحبنظر دانشگاه علوم پزشکی در یکی از مناطق حاشیه ای کرمان انجام شده که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته و از نتایج آن در حوزه های مختلف استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: این تحقیق نشان داده که آموزش گروهی مدیریت خشم بر کاهش خشونت خانگی زنان خانه دار حاشیه شهر اثر بخشی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به فعالیت های مراکز سلامت روان اشاره کرد و گفت: بسیاری از آموزش های ضروری برای کاهش خشونت در جامعه را می توان به راحتی و با استفاده از ظرفیت این مراکز در جامعه توسعه داد.

صادق زاده عنوان کرد: خشونتی که ما امروز با آن مواجه هستیم معلول علت هایی است که باید مورد ریشه یابی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: نبود آموزش های مهارت زندگی و پایین بودن سطح دانش و آگاهی های عمومی جامعه به ویژه زنان از دلایل بروز خشونت در جامعه است.

وی به اقدامات سازمان بهزیستی در چند ماه گذشته در زمینه موضوع خشونت و شناسایی آن در جامعه اشاره و بیان کرد: هشت فیلم ۱۰۰ ثانیه ای درباره انواع خشونت ها ساخته شده و بزودی در فضای مجازی و رسانه ملی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: تولید محتوا و تدوین کتاب ۶۰ کاریکاتور با استفاده از هنرمندان برجسته از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با خشونت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.